رییس گروه بهداشت حرفه ای معاونت امور بهداشتی دانشگاه شهید بهشتی:

مراقب عوارض مواد شوینده در خانه تکانی باشید

تمیزکردن لوازم برقی هم یکی از بخش‌های مهم خانه‌تکانی است که برای تمیزی بهتر و راحت‌تر آن می‌توان راهکارهایی را پیشنهاد کرد.
کد خبر: ۱۴۰۱۰۵۸

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند لوازم برقی به رنگ سفید برای منازل خود تهیه کنند. این وسایل نیز پس از گذشت مدتی کثیف شده و دارای لکه زرد می‌شوند. زرد شدن لوازم برقی سفید ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود و برای تمیز کردن‌شان باید به نکاتی توجه کرد. یکی از آنها می‌تواند محیط چرب آشپزخانه یا باقی ماندن قطرات آب و موادغذایی روی آن باشد. جهت تمیز کردن لوازم برقی مانند تلویزیون و زرد شدن بدنه توستر و... برای شب عید و خلاص شدن از شر این لکه‌ها می‌توانید از اسپری سفیدکننده وسایل برقی و محلول‌های شیمیایی و طبیعی استفاده کنید.
یکی از اسپری‌های سفیدکننده وسایل برقی مؤثر ترکیب سرکه و آب است. توجه داشته باشید همیشه این دو مایع، نسبت یک به سه دارند. محلول را با استفاده از یک پارچه نرم روی لوازم کشیده و لکه‌های آن را پاک کنید. همچنین با پنبه آغشته به الکل نیز می‌توانید لکه‌هایی را که به هر دلیلی روی لوازم برقی ایجاد شده‌است، از بین ببرید.
برای تمیز کردن لوازم برقی خود می‌توانید  از مواد شیمیایی همچون سفیدکننده یا اسپری‌های پاک‌کننده لوازم برقی استفاده کنید. در نهایت پس از تمیز کردن لوازم موردنظر خود می‌توانید با استفاده از براق‌کننده لوازم برقی جلوه بهتر و تازه‌تری به لوازم خود بدهید. برای لوازم سیلور و استیل از براق کننده مخصوص  لوازم استیل استفاده کنید.
درصورتی که نیاز باشد داخل لوازم برقی خود همچون مایکروفر، ماشین ظرف‌شویی، سرخ‌کن و... را تمیز کنید، از محلول آب و سرکه (آبلیموی تازه) استفاده کرده و اجازه بدهید داخل دستگاه موردنظرتان بجوشد و بخار کند. برای مثال یک ظرف از محلول سرکه و آب را داخل مایکروفر گذاشته و آن را روشن کنید بگذارید جوش آمده و بخار آن سطح داخلی دستگاه را پر کند سپس با یک دستمال تمیز کل محفظه داخلی را تمیز کنید.  البته می‌توانید بدون روشن کردن دستگاه، جداگانه از دستمال آغشته به محلول استفاده کنید. از دیگر محلول‌های جادویی برای از بین بردن زردی لوازم برقی باید به مخلوط مایع سفیدکننده (نصف پیمانه)، جوش‌شیرین (نصف پیمانه) و آب گرم (چهار پیمانه) اشاره کنیم.

منبع: ضمیمه چاردیواری روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها