تهیه‌کننده فیلم «شماره ۱۰»:

ما ایرانی‌ها به پهلوانان عِرق خاصی داریم

نشست خبری فیلم شماره 10 به کارگردانی حمیدزرگرنژاد در جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۹۶۶۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، ابراهیم اصغری چهارشنبه شب در نشست خبری فیلم «شماره ۱۰» اظهار داشت: امیدوارم فیلم را پسندیده باشید و از فیلم خوب تعریف کنید تا این نوع فیلم ها در اکران با توفیق بهتری همراه شود و به واسطه نظرات شما هیات داوران هم بتوانند با اطلاعات بهتری تصمیم بگیرند.

ما ایرانی‌ها به پهلوانان عِرق خاصی داریم

وی در پاسخ دلایل انتخاب سوژه گفت: سینمای ایران و نسل جوان به قهرمان نیاز دارد من در کار قبلی و این کار سعی کردم به سمت فیلم قهرمان محور پیش روم. داستان براساس مستنداتی شکل گرفت که به بهترین قهرمانان معاصر می پردازد.

این تهیه کننده سینما تصریح کرد: قصه «شماره ۱۰» براساس تحقیقاتی که دوست عزیزم در سال های گذشته انجام داد شکل گرفت و بعد از بازنویسی های متعدد به فیلمی که دیدید رسید.

اصغری افزود: در زمان اکران مخاطبان سراغ برخی فیلم ها نمی روند اما دلیل نمی شود که این فیلم ها تولید نشود. شرایط اکران باید درست باشد اما در این فیلم اکر شرایط برای ورود مخاطب به سالن به ویژه مخاطب جوان فراهم باشد ناراضی بیرون نمی رود. ضروری است که از قهرمانان فیلم بسازیم.

وی درباره بودجه تولید فیلم تصریح کرد: این فیلم با پشتیبانی کامل بنیاد فارابی ساخته شده است. عدد نمی گویم اما این فیلم نسبت به آثار دفاع مقدسی خیلی هزینه کمتری داشت. مثلا نسبت به فیلم های مشابه یک سوم و یا یک چهارم بوده و امیدوارم کیفیت به گونه ای باشد که با آنها برابری کند.

پاپیون یکی از فیلم های ماندگار سینمای جهان است

کارگردان فیلم «شماره 10» گفت: من در ابتدا به هموطنان عزیزم در خوی تسلیت می‌گویم. راستش در اینجا باید بگویم که یک فیلم اجتماعی ساختم که از سال ۹۶ شروع به تحقیق آن کرده بودم. زندگی این قهرمان براساس تعداد زیادی خاطره است و فراری که انجام داد تنها فرار موفق در طی یک دوره ده ساله است اسارت است. صدام حدود چهل میلیون دینار برای سر او جایزه گذاشت. برای من جالب بود.

حمید زرگرنژاد افزود: «پاپیون» یکی از فیلم های ماندگار سینمای جهان و در دسته فیلم های تأثیرگذار است. پرداخت به این موضوعات باعث شده تا جنگ و چنین مواردی در کل جهان برداشته شود.

وی درباره اینکه فیلم برچه اساسی ساخته شده، خاطرنشان کرد: این فیلم تلفیق خاطره چند نفر از جمله زاگرس میرانی و محمد عبدی بود.

زرگرنژاد درباره زمان نگارش فیلمنامه نیز یادآوری کرد: حدود سه سال فیلمنامه زمان برد و انگیزه نگارش آن این بود که کاراکتر فیلم تنها فرار موفقی را داشت که در دوران اسارت صورت گرفت.

دومین نشست رسانه‌ای چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن با حضور عوامل فیلم سینمایی «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری و با حضور عوامل فیلم و با اجرای محمدرضا مقدسیان پس از پایان اکران این فیلم سینمایی و با حضور اهالی رسانه در سالن نشست پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها