نامزدهای اولیه دریافت نشان چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۹ معرفی شدند

هنر مردم

کلر ژوبرت یک نویسنده غیر ایرانی و اهل فرانسه است. او چون به دین اسلام علاقه داشت سال 1362، مسلمان و ساکن ایران شد.
کد خبر: ۱۳۹۶۴۵۶
نویسنده ملینا گیوه‌کی - 10ساله
هم اکنون خانم ژوبرت یکی از نویسنده‌های برتر کشورمان است. او از کودکی به کتاب خواندن به ویژه داستان‌های کوتاه و رمان و همین طور نقاشی کردن علاقه‌مند بود. خانم ژوبرت نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان است و تاکنون کتاب‌های زیادی برای ما  نوشته است.  
امروز می‌خواهیم با یکی از کتاب‌های ایشان آشنا بشویم. نام کتاب « مسابقه کوفته پزی» است که شامل هشت داستان تخیلی است که هر کدام سعی دارد یکی از مفاهیم قرآنی را به تصویر بکشد.
عنوان یکی از داستان‌های این کتاب، «که اینطور» است که در بخشی از این داستان می‌خوانیم: 
در یک باغچه، گل‌سرخی زندگی می‌کرد که بسیار بی‌ادب بود و به همه زور می‌گفت. گل‌سرخ می‌خواست همه موجودات باغچه برایش کاری انجام دهند؛ بنابراین همه را صدا زد و از آنها خواست برایش کاری کنند. گل با صدای بلند گفت: کسی نمانده؟ 
ناگهان کرم خاکی از زیر خاک بیرون آمد و گفت: چرا،من موندم، ولی نمی‌دونم به چه دردی می‌خورم! گل‌سرخ عصبانی شد و کرم خاکی بیچاره را از باغچه بیرون کرد. روز‌های بعد، موجودات باغچه به گل‌سرخ نزدیک نشدند. روزی گل‌سرخ با آه و ناله از خواب بیدار شد و با ناراحتی گفت: حالم اصلا خوب نیست! 
ریشه‌هایم دارند خفه می‌شوند! پروانه آمد و گفت... . این کتاب توسط انتشارات به نشر آستان قدس‌رضوی منتشر شده است و می‌توانید کتاب را علاوه بر این انتشارات، از سایت‌های فروش اینترنتی کتاب نیز تهیه کنید. 

منبع: ضمیمه قفسه کتاب روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها