مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به مشارکت فعالانه مشترکان در مصرف بهینه گاز طی روزهای سرد و برفی گفت: کمتر از ۲ درصد مشترکان گاز در این استان طی سال جاری به عنوان مشترک بسیار پرمصرف شناخته شده و در سه پله آخر قرار دارند.
مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به مشارکت فعالانه مشترکان در مصرف بهینه گاز طی روزهای سرد و برفی گفت: کمتر از ۲ درصد مشترکان گاز در این استان طی سال جاری به عنوان مشترک بسیار پرمصرف شناخته شده و در سه پله آخر قرار دارند.
کد خبر: ۱۳۹۵۸۵۷

خراسان رضوی - جام جم آنلاین -فرشید دشتی افزود: گاز بهای قبض اخیر ۵۹ درصد از مشترکان استان خراسان رضوی بدون تغییر نسبت به مدت مشابه سال قبل صادر شده است.وی بیان کرد: طبق مصوبه هیات وزیران در ۱۶ آذر ماه امسال قبوض گاز مشترکان در ۱۲ پله تقسیم بندی شده که گازبهای کم مصرف ها در سه پله اول بدون تغییر صادر شده است. ۳۱ درصد از مشترکان گاز استان نیز که در سه پله دوم جدول مصرفی قرار دارند که با افزایش ۳۰ درصدی قبوض را پرداخت خواهند کرد.
دشتی ادامه داد: تعرفه گاز هشت درصد از مشترکان در سه پله سوم نیز با افزایش ۵۰ درصدی صادر شده است.
مدیر بهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی، نظارت و کنترل رفتار پرمصرف ها را یک مطالبه عمومی دانست و گفت: ۱.۸ درصد از مشترکان استان به عنوان بسیار پرمصرف ها در سه پله آخر جدول قرار دارند.
وی افزود: مشترکان پرمصرف حدود ۶ درصد کل گاز بخش خانگی را مصرف نموده و میانگین قبوض گاز آنان بالاتر از یک میلیون تومان است.
دشتی اظهار داشت: همچنین گازبهای ۱۳۷ هزار مددجوی تحت پوشش نهادهای حاکمیتی که در سه پله اول جدول مصرفی قرار داشتند با رقمی معادل ۳۵ میلیارد ریال رایگان صادر شد.
وی افزود: همچنین ۱۰۱ هزار مشترک نیز با مشارکت در پویش "هر خانه یک اتاق گرم" و کاهش مصرف گاز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل مشمول قبض رایگان یا تخفیف به ارزش مجموع ۱۳ میلیارد ریال شدند.
مدیر بهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مشترکان خانگی می توانند از طریق گزینه "جزئیات محاسبه گازبها" در پیامک ارسال شده از نحوه محاسبه قبوض خود مطلع شوند. همچنین سامانه بازرسی و پاسخگویی شکایات شرکت ملی گاز ایران به ‌آدرس
s-bazresi.nigc.ir نیز آماده ثبت شکایات است.
دشتی اظهار داشت: مشترکانی که مصرف آن‌ها در چارچوب الگوی مصرف است، محاسبه گازبهای آنها نسبت به پارسال تفاوتی نخواهد داشت؛ اما گازبهای مشترکان در سه پله دوم و سوم به ترتیب با ۳۰ و ۵۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت. همچنین مشترکانی که در پله های ۱۱ و ۱۲ قرار بگیرند، گازبهای آن‌ها به صورت مقطوع به ترتیب برای هر متر مکعب پنج هزار و ۶ هزار تومان محاسبه می‌شود.
شرکت گاز خراسان رضوی به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی خدمت رسانی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها