نشست خبری مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر؛

خدمات مهمی که در دولت سیزدهم انجام‌ شده است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه خبر داد؛

کسب مقام اول سرانه آبشیرین کن/عملیات آبرسانی به 43 روستا

ابوالحسن عالی گفت:خوشبختانه از حیث سرانه آبشیرین کن در کشور مقام اول را کسب کرده ایم که بعد از به بهره برداری رسیدن این آبشیرین کن ها 100% میزان آب مورد نیاز طبق مصوبه وزارت نیرو تامین خواهد شد
کد خبر: ۱۳۹۵۷۶۶

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در جمع خبرنگاران از عملیات آبرسانی به 43 روستای هدف خبر داد و بیان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان به عنوان جهاد آبرسانی که با ایجاد یک مرکز در وزارت نیرو و پیگیری های مستمر استاندار محترم و نمایندگان استان بوشهر در 3 شهرستان(حدود 750 میلیارد تومان در 10 شهرستان)محقق گردید.

ابوالحسن عالی گفت:بیش از 1/3 روستا های استان تحت پوشش شبکه توزیع قرر گرفته اند و در حال حاضر بیش از 240 هزار متر مکعب آب شیرین کن در حال تولید و ساخت و انعقاد قرار دارد. خوشبختانه از حیث سرانه آبشیرین کن در کشور مقام اول را کسب کرده ایم که بعد از به بهره برداری رسیدن این آبشیرین کن ها 100% میزان آب مورد نیاز طبق مصوبه وزارت نیرو تامین خواهد شد.

ایشان گفت:در سال گذشته میزان تولید آب 35 هزار متر مکعب در شبانه روز بوده است که اکنون به 40 هزار متر مکعب در شبانه روز رسیده است و تا پایان سال جاری این آبشیرین کن ها  وارد مدار تولید می گردند،بعضی از این آبشیرین کن ها (آبشیرین کن آبپخش)در سال 1402 راه اندازی می شوند و در شهرهای عسلویه،بنک،کنگان،گناوه،تنگستان،دیر و نیروگاه اتمی در سال 1403 و 1404 یک صد هزار متر مکعب آب وارد مدار خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد:در زمینه فاضلاب دو موضوع مطرح هست یکی اخذ مجوز از سازمان برنامه و بودجه،که مناطق حاشیه ای را به طرح فاضلاب بوشهر ملحق کند و  موضوع دیگر پساب فاضلاب است که جناب استاندار محترم در حال پیگیری جهت بر طرف شدن  این دو موضوع است.

وی گفت:در خصوص هدر رفت آب ما حدود 140 میلیون متر مکعب آب را تولید می کنیم که 70% آن مصرف می گردد و از 30% باقیمانده 10% هدر رفت فیزیکی(نشت از اتصالات) داریم و 20% دیگر هم مصرف می شود ولی بابت آن بهایی دریافت نمی شود که شامل انشعابات غیر مجاز هست و در مجموع 15 هزار انشعاب غیر مجاز داریم که قطع خواهند شد.

وی  د رپایان افزود: امروز حوزه آب کشور نیازمند ایثار هست و باید از خیلی مسائل عبور کرد تا توانست آب  را تولید کرد.

 

جام جم آنلاین-زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها