دولت انگلیس در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران و تلاش برای تنفس مصنوعی به اغتشاشگران، تحریم‌های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری علیه ایران وضع کرد.
کد خبر: ۱۳۹۵۵۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، اعلام کرد که تحریم‌های جدید شامل مقام‌های مرتبط با دستگاه قضا و نظامی ایران می‌شود.

طبقه بیانیه یادشده، نیروی مقاومت بسیج و بنیاد تعاون بسیج در فهرست تحریم‌های به عنوان دو نهاد ایرانی و همچنین احمد فاضلیان معاون دادستان کل کشور، کیومرث حیدری فرمانده کل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سالار آبنوش جانشین فرماندهی بسیج، قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، حسین نجات، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس در این بیانیه، با تکرار مواضع مداخله‌جویانه و به‌کارگیری ادبیات غیردیپلماتیک گفت: بریتانیا و شرکای ما از طریق این تحریم‌ها پیام روشنی ارسال کرده‌اند که هیچ مخفیگاهی برای مجرمان نقض حقوق بشر وجود نخواهد داشت.

به این ترتیب فهرست تحریم های حقوق یشری انگلیس علیه ایران به بهانه حوادث اخیر به ۵۰ مورد رسید و طبق اعلام وزارت امور خارجه انگلیس دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده در این کشور مسدود و شرکت ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع است.

انگلیس اخیرا به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای بی‌اساس مشارکت ایران در جنگ اوکراین تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرده است. ایران نیز متقابلا تحریم‌هایی را علیه شخصیت‌ها و نهادهای اروپایی به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم، خشونت و نفرت پراکنی و نقض حقوق بشر وضع کرده است.

جمهوری اسلامی ایران نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده است که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران پیشتر درمورد مواضع کشورهای اروپایی گفته بود: چند کشور معدود به رفتارهای سیاسی روی آورده اند و جمهوری اسلامی اجازه دخالت به این کشورها را نخواهد داد. توصیه ما این است که کشورهای اروپایی از استفاده ابزاری از حقوق بشر اجتناب کنند و به چارچوب دیپلماتیک ایفا کنند.

وی تصریح کرد: تحریم و استفاده از ابزارهای تحریمی ورق سوخته ای است که برای ایران کارامدی لازم را نخواهد داشت،ایران درمورد تحریم پاسخ متناسب و لازم را خواهد داد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها