ویترین قفسه کتاب

کد خبر: ۱۳۹۴۷۸۶

گزیده طنز ابواسحاق حلاج شیرازی
نویسنده: نسیم عرب امیری
انتشارات: کتاب نیستان
قیمت: ۴۰۰۰۰ تومان
مجموعه گزیده طنز در زمره آخرین بازمانده‌های قلم و طبع نکته‌سنج مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد است. این مجموعه در مجلد پیش رو سراغ بررسی زندگی و ارائه خلاصه‌ای از آثار طنز جمال‌الدین ابواسحاق حلاج شیرازی رفته است؛ شاعری زیسته در قرن نهم و صاحب آثاری چون سفره کنز الاشتها، غزلیات، رباعیات، اسرار چنگال، مثنوی مزعفر و بغر، مقطعات، خواب نامه و... ابواسحاق ذوق و توان ادبیاتش را صرف ستایش غذا و شرح دل‌انگیزی‌ و جذابیت انواع خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های عصر خود کرده که در نوع خود بسیار بدیع و بی‌همتاست.

درآمدی بر حقوق حیوانات در فرهنگ و تمدن اسلامی
نویسنده: مهدی ابراهیم‌زاده
انتشارات: شرکت چاپ و نشر بین‌الملل
قیمت: ۵۰۰۰۰ تومان
مؤلف در مقدمه و فصول اولیه کتاب به بررسی شکل‌گیری مفهوم حقوق حیوانات در دنیای غرب پرداخته و معتقد است شکل‌گیری جریان‌هایی با رویکرد توجه به حیوانات در دنیای جدید واکنشی به درک مکانیکی انسان از طبیعت بود که در آغاز رنسانس رواج داشت. سابقه گیاه‌خواری در تمدن اسلامی تا ظرایف ذبح چهارپایان در اسلام، اسامی مشترک بین انسان و حیوان، اعتقاد به شوم‌بودن برخی حیوانات، استفاده از حیوانات در مقاصد آزمایشگاهی در تمدن اسلامی و... برخی موضوعاتی دیگر که در کتاب مطرح شده است. نویسنده در فصل پایانی، کتاب «حیات‌الحیوان» دمیری را که از آثار شاخص و مرجع نگاشته‌شده در تمدن اسلامی درباره حیوانات است، مورد واکاوی قرار می‌دهد.

تجدید چاپ «نقش و رسالت زن»

مجموعه‌ پنج جلدی «نقش و رسالت زن» از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌ا...العظمی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) تجدید چاپ شد.

این مجموعه‌ پنج جلدی با عنوان نقش و رسالت زن برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب است که به ترتیب با عناوین فرعی «عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی»، «الگوی زن»، «زن و خانواده»، «جایگاه و مسائل زنان در اسلام و تجدد» و «عرصه‌های حضور اجتماعی زن» منتشر شده است.در استخراج، گردآورى و دسته‌بندى سخنان معظم‌له و ارائه‌ آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانی‌ها و پیام‌هاى ایشان درباره‌ زنان، از آغاز پیروزى انقلاب اسلامى تا سال۱۳۹۲ حتی سخنانی که رسانه‌ای نشده است ــ مانند توصیه‌هایی که هنگام خواندن خطبه‌ عقد به جوانان داشته‌اند ــ مورد بررسى قرار گرفته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها