اجرای طرح غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان در جاسک

بمناسبت گرامیداشت مقام زن، طرح غربالگری رایگان و تشخیصی سرطان‌های شایع بانوان در جاسک آغاز شد.
بمناسبت گرامیداشت مقام زن، طرح غربالگری رایگان و تشخیصی سرطان‌های شایع بانوان در جاسک آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۹۴۷۳۶

هرمزگان-جام جم انلاین-بمناسبت گرامیداشت مقام زن، طرح غربالگری رایگان و تشخیصی سرطان‌های شایع بانوان در جاسک آغاز شد.

 

مدیر روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی گفت: یک گروه بیست نفره تخصصی و کارشناس حرفه ای، شامل جراح، رادیولوژیست و متخصص ویروس درمانی، اجرای این طرح را با مجهزترین دستگاه‌های تشخیصی، در بیمارستان خاتم الانبیاء جاسک بر عهده دارند.

 

دکتر راحله انوری افزود: این طرح با کمک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در راستای اجرای رسالت اجتماعی در مناطق محروم و کم برخوردار در حال اجراست.

 

وی گفت: سرطان پستان و زگیل تناسلی، از سرطان‌های شایع بانوان است.

 

مدیر روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی گفت: این طرح رایگان با حضور متخصصان پژوهشکده معتمد که قطب فناوری و درمان در حوزه سرطان پستان کشور هستند، تا دوم بهمن در جاسک ادامه دارد.

 

دکتر زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وظیفه مسئولان و متخصصان در مقابل افراد ساکن در مناطق محروم که فاصله زیادی با مرکز استان و شرایط و امکانات سخت دارند، خدمات رسانی مناسب است.

 

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی هم گفت: حدود ۱۵۰ نوع از ویروس پاپیلوما وجود دارد که حدود ۴۰ تا ۵۰ نوع آن در قسمت تناسلی زگیل ایجاد می‌کنند که از این شمار ۲۰ نوع آن خطرناک، شایع و مسری است.

 

دکتر رامین صرامی فروشانی افزود: این نوع ویروس موجب ایجاد سرطان دهانه رحم می‌شود.

 

وی گفت: مقرر شد متخصصان ویروس شناسی اعزامی به جاسک، از بانوان نمونه گیری کنند و پس از ارسال به تهران و اعلام نتایج شناسایی و تشخیصی با پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی، نتیجه نهایی برای درمان سریع به جاسک فرستاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها