نشست رئیس دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و مدیران و کارشناسان حوزه معاونت بهداشتی برگزار شد.
نشست رئیس دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و مدیران و کارشناسان حوزه معاونت بهداشتی برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۷۵۱۱۶

 

هرمزگان-جام جم انلاین-نشست رئیس دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و مدیران و کارشناسان حوزه معاونت بهداشتی برگزار شد.

 

دکتر محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت در جریان آخرین اقدامات برنامه مراقبت و کنترل آئدس و همچنین برنامه کمیته دانشگاهی پیشگیری و درمان کووید قرار گرفت.

 

دکتر مطلق گفت: کشور ما در تغییر اقلیم قرار دارد؛ کم بارانی، خشکسالی، گرما، رانش زمین، بیماری های نوپدید و نوظهور و بسیاری از این موارد مشکلات زیادی را برای جامعه به وجود می آورند؛ لذا باید برای آنها برنامه ریزی کرد و یک نقشه راه داشته باشیم.

 

وی برگزاری یک کنگره تحقیقاتی در خصوص تغییر اقلیم (با رویکرد تاثیر تغییر اقلیم بر سلامت جامعه) به میزبانی هرمزگان را مهم و اثرگذار در حوزه تحقیقات دانشگاهی عنوان کرد.

 

رئیس دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت گفت: این دبیرخانه به منزله مثلثی است که یک راس آن بهداشت که ۲۵ درصد سلامت جامعه را برعهده دارد. راس دوم این مثلث کلیه سازمانها، موسسات و وزارتخانه ها هستند که ۷۵ درصد تامین سلامت جامعه را بر عهده دارد و راس دیگر این مثلث مردم هستند که باید همراهی و همکاری خوبی با متولیان سلامت داشته باشند؛ لازم است هر سه ضلع مثلث کمک کنند تا شاخص های بهداشتی ارتقاء پیدا کند.

 

دکتر مطلق ابراز کرد: همه افراد جامعه به ویژه ساکنین دورترین روستاهای استان از جمله جاسک و بشاگرد و بندرلنگه حق دارند سالم زندگی کنند؛ باید کمک کنیم تا با به بهترین نحو خدمات بهینه و در دسترس برای آنان فراهم کنیم.

 

در این نشست گزارش برنامه های مراقبت و کنترل آئدس، کمیته دانشگاهی پیشگیری و درمان کووید و بسته پیشنهادی مدیریت هوشمند مقابله با کردنا ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تقدیر و تشکر از حضور دکتر مطلق در استان گفت: دکتر مطلق یکی از عمودهای برنامه های دانشگاه بوده و هستند؛ که سالهاست شاهد تلاش ها و فعالیت های ایشان در راستای ارتقاء شاخص های بهداشتی و محرومیت زدایی سلامت در کشور هستیم.

 

دکتر حسین فرشیدی افزود: اختصاص راه، آب سالم، برق و سایر زیر ساخت‌های شهری و روستایی کمک زیادی به سلامت جامعه می کند لذا باید همه دستگاه‌ها بصورت هدفمند درگیر موضوع سلامت شوند و در کنار هم باشند تا سلامت محقق شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها