معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲ هزار و ۱۸۶ فروند شناور ایرانی و خارجی از ابتدای امسال تا کنون توسط کارشناسان اداره کنترل و بازرسی کشتی‌ها در بنادر این استان مورد بازرسی قرار گرفت.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲ هزار و ۱۸۶ فروند شناور ایرانی و خارجی از ابتدای امسال تا کنون توسط کارشناسان اداره کنترل و بازرسی کشتی‌ها در بنادر این استان مورد بازرسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۹۳۶۰۳

هرمزگان-جام جم انلاین-معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲ هزار و ۱۸۶ فروند شناور ایرانی و خارجی از ابتدای امسال تا کنون توسط کارشناسان اداره کنترل و بازرسی کشتی‌ها در بنادر این استان مورد بازرسی قرار گرفت.

 

به گزارش  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اسماعیل مکی‌زاده اظهار کرد: از مجموع بازرسی‌ها ۷۷ درصد معادل یکهزار ۶۸۰ مورد از شناورهای تحت پرچم ایران و ۲۳ درصد معادل ۵۰۶ مورد از شناورهای با پرچم کشورهای خارجی بوده است.

 

وی ادامه داد: از مجموع شناورهای بازرسی شده ایرانی، ۱۲۵ فروند شناور کنوانسیونی و یکهزار و ۵۵۵ فروند غیر کنوانسیونی ایرانی بودند و از مجموع ۵۰۶ شناور بازرسی شده خارجی، ۳۷۱ فروند شناور کنوانسیونی و ۱۳۵ فروند نیز غیرکنوانسیونی بوده است.

 

به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ ۹۸۸ مورد معادل۶۰ درصد بازرسی‌های انجام شده از شناورهای ایرانی و تعداد ۱۷۶ مورد معادل ۳۵ درصد بازرسی‌های انجام شده از شناورهای خارجی منجر به توقیف کشتی شده است.

 

مکی‌زاده گفت: بیشتر نواقص در شناورهای کنوانسیونی مربوط به گواهینامه‌ها، الزامات کنوانسیون کار دریایی، ماشین‌آلات، سیستم تهویه، کتاب‌ها و نشریات دریایی و سند شناسایی خدمه بوده است.

 

وی در خصوص نواقص شناورهای غیرکنوانسیونی به گواهی بیمه‌نامه‌، گواهینامه شایستگی خدمه، کپسول اطفا حریق جلیقه و حلقه نجات اشاره کرد و افزود: مطابق قوانین و رویه‌های ملی و بین‌المللی، مدیریت و خدمه شناور تا بازرسی مجدد ملزم به رفع نقایص موجود شده‌اند و پس از برطرف کردن نواقص و انجام بازرسی مجدد، شناور مجوز دریانوردی را دریافت خواهد کرد.

 

شایان ذکر است؛ به‌طور میانگین سالانه تعداد سه هزارو ۵۰۰ کشتی در گستره آبی استان هرمزگان توسط ۲۰ نفر از کارشناسان در مرکز کنترل و بازرسی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها