انواع تابلو های ترافیکی

هنگامی که در سطح شهر تردد می‌کنید، حتما علائم و تابلو های ترافیکی را دیده‌اید و به آن‌ها توجه کرده‌اید، زیرا اصولاً نصب تابلو ترافیکی یکی از ضروریات شهری به حساب می‌آید. به‌گونه‌ای که ممکن نیست شما وارد شهری شوید و با این علائم برخوردی نداشته باشید.
هنگامی که در سطح شهر تردد می‌کنید، حتما علائم و تابلو های ترافیکی را دیده‌اید و به آن‌ها توجه کرده‌اید، زیرا اصولاً نصب تابلو ترافیکی یکی از ضروریات شهری به حساب می‌آید. به‌گونه‌ای که ممکن نیست شما وارد شهری شوید و با این علائم برخوردی نداشته باشید.
کد خبر: ۱۳۸۸۷۴۷

تابلو های ترافیکی به تجهیزاتی اطلاق می‌شود که جهت راهنمایی، هشدار، بازدارندگی و خطر در خیابان‌ها، جاده‌ها و معابر عبورومرور نصب شده باشند. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی کاربرد آن‌ها بپردازیم و نحوه خرید تابلو ترافیکی و دربارۀ انواع و ساختار تولید آن، اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم.

تابلو ترافیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

علائم و تابلو های ترافیکی یکی از مهم‌ترین عوامل جهت تأمین و نظم امنیت معابر شهری و جاده‌های بین شهری به‌شمار می‌آیند. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، استفاده از این تابلوها در سطح شهر و... به امری ضروری تبدیل شده‌است، به طوری که نبود آن می‌تواند اختلال و مشکلات فراوانی را برای مردمی که در حال تردد هستند به وجود آورد. همان‌طور که می‌دانید، شهرهای امروزی هرروزه در حال گسترش و بزرگ‌تر شدن هستند، با پیچیده‌تر شدن معابر نیز نیاز به استفاده از تابلوهای راهنمایی و رانندگی کاملا احساس می‌شود، اما لازم است بدانید که تابلوهای علائم ترافیکی در چند دستۀ اصلی قرار می‌گیرند که هرکدام برای ایجاد نظم و امنیت در یک بخش خاص کاربرد دارند. در بخش‌های بعدی به معرفی انواع تابلو ترافیکی خواهیم پرداخت. اما در ادامه بهتر است ببینیم ضرورت استفاده از این تابلوهای ترافیکی چه ضرورتی دارد.

ضرورت استفاده از تابلو ترافیکی

شایان ذکر است برخی از تصادفاتی که در خیابان‌ها و جاده‌های بین‌شهری رخ می‌دهد، به‌دلیل گم‌کردن مسیرهایی است که در آن‌ها تابلو ترافیکی نصب نشده‌است و یا تابلوها با نواقصی روبه‌رو بوده‌اند، بنابراین وجود تابلو های ترافیکی می‌تواند نقش بسزایی در پیدا کردن مسیر داشته باشد. به طوری که با نصب انواع تابلو های ترافیکی در خیابان‌های شهری و برون‌شهری، جاده، اتوبان، معابر و… می‌توان جاده را استانداردسازی کرد و راننده را در مسیر درست همراهی نمود. از دیگر مزایای وجود تابلو های ترافیکی شهری و جاده‌ای، می‌توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  • رانندگان می‌توانند بهترین مسیر را بیابند.
  • راننده می‌تواند از میزان سرعت مجاز در معابر مختلف اطلاع یابد.
  • تابلو های ترافیکی می‌توانند هشدارهای مختلف از قبیل محل عبور کودکان، حیوانات، خودروهای سنگین و ... را به رانندگان اطلاع دهند.
  • نام خیابان‌ها، معابر، مکان‌های عمومی و میزان مسافت رسیدن به مقصد، روی انواع تابلو های ترافیکی درج شده‌است.
  • تابلو های ترافیکی قادرند اختلال، گم‌شدن و زمان رسیدن به مسیر را به حداقل رسانند.

انواع تابلو های ترافیکی

معرفی انواع تابلو ترافیکی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، تابلوهای راهنمایی و ترافیکی قادرند مخاطبان و رانندگان را در جریان اطلاعات مختلفی قرار دهند؛ این اطلاعات ممکن است هشداردهنده، منع‌کننده و اخطاری باشند یا آن‌که قصدشان دادن اطلاعات و یا رساندن اخباری در حوزه‌های مختلف ترافیکی و ... باشد. در ادامه به معرفی انواع تابلو ترافیکی خواهیم پرداخت.

  • تابلوهای هشداردهنده یا اخطاری 

این نوع تابلوها همان‌طور که از نامشان مشخص است، خطرات پیش‌ِرو را به رانندگان و افراد در حال تردد اعلام می‌کنند. ازجمله این تابلو های ترافیکی، می‌توان به تابلوهایی همچون جاده باریک می‌شود، کارگران مشغول کارند، محل عبور حیوانات اهلی و بسیاری از تابلوهای هشدار‌دهندۀ دیگر اشاره کرد. تابلوهای آگاهی‌دهنده همواره به‌صورت مثلثی ساخته و نصب می‌شوند. ضمن آن‌که برای دورتادور آن، رنگ قرمزی در نظر گرفته می‌شود که کمک می‌کند توجۀ رانندگان به آن جلب گردد.

همچنان میتوانید انواع تابلو های هشدار دهنده https://traffickala.com/warning-signs/ ( اخطاری ) را در لینک کنار مشاهده نمائید . 

  • تابلوهای آگاهی‌دهنده یا اخباری

تابلوهای اخباری به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که هدفشان ارائه توصیه‌های عمومی است. این تابلوها به تابلوهای اعلام مسافت، نشانی استراحتگاه‌ها، تابلوهای امدادی، تعمیرگاه و جایگاه‌های سوخت تقسیم می‌شوند. این تابلوها با رنگ‌های زرد، سبز، سفید، آبی و قهوه‌ای در طرح‌های دایره‌ای، مستطیل، مربع و پنج‌ضلعی طراحی و تولید می‌شوند.

همچنان میتوانید انواع تابلو های اخباری https://traffickala.com/news-signs/ ( آگاهی دهنده ) را در لینک کنار مشاهده نمائید . 

تابلو های ترافیکی از چه متریالی تولید می‌شوند؟

تابلو های ترافیکی که برای نصب در جاده‌ها و خیابان‌ها طراحی می‌شوند، از جنس گالوانیزۀ ساده و یا گالوانیزۀ لبه‌دار تولید می‌شوند، زیرا گالوانیزه کمک می‌کند تا این تجهیزات ترافیکی طول عمر بیشتری داشته باشند. اما برای ساخت این تابلوها، گاهی هم از آلومینیوم ساده و یا آلومینیوم لبه‌دار استفاده می‌شود. از مهم‌ترین استانداردهایی که باید در ساخت این تابلوها موردتوجه قرار گیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به‌گونه‌ای طراحی شده باشند که برای هر راننده‌ای قابل فهم باشد.
  • از فاصلۀ دور بتوان آن‌ها را مشاهده کرد و خواند.
  • در برابر ضربات مکانیکی و مواد شیمیایی از مقاومت بالایی برخوردار باشند.
  • در نور کم و یا تاریکی، قابل رویت بوده و خوانایی داشته باشند.

خرید تابلو ترافیکی از ترافیک کالا

برای نصب انواع تابلو ترافیکی چه نکاتی باید مدنظر قرار گیرد؟

اولین و مهم‌ترین نکته در نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی این است که باید در معرض دید قرار گیرند، نکتۀ دیگر آن‌که موجب سدمعبر نشده و بتوانند ایمنی جاده را تامین کنند. با خرید تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نصب آن‌ها در معابر پرتردد، می‌توان از مزایای زیر بهره‌مند شد:

  • رانندگان و عابران بهترین مسیر را در زمانی کم پیدا خواهند کرد.

  • خطرات و آسیب‌های جاده‌ای تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

  • از برخورد و تصادف ماشین‌ها با هم کاسته خواهد شد.

  • می‌توان کنترل ترافیک را به بهترین شکل انجام داد.

  • نحوه نصب تابلو ترافیکی به این صورت است که اغلب آن را به کمک جوشکاری، اتصالات پیچ‌ومهره و کاشت در زمین انجام می‌دهند.

جمع‌بندی

ترافیک کالا ، عرضه کننده تجهیزات ترافیکی فعال در این زمینه و محصولات ترافیکی ، زیر نظر تیم فنی طراحی سایت فروشگاهی متاوبز می باشد ، چنانچه قصد خرید هر یک از تابلو های ترافیکی و راهنمایی و رانندگی را دارید، باید خرید خود را از شرکت‌هایی انجام دهید که بتوانند محصول باکیفیتی را از نظر جنس و رنگ در اختیارتان قرار دهند. به طوری که این تابلوها بتوانند برای مدت زمان طولانی به‌کار گرفته شوند. ترافیک کالا یکی از این مجموعه‌ها به‌شمار می‌آید که می‌تواند انواع تابلو ترافیکی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیارتان قرار دهد. نحوه خرید انواع تابلو های راهنمایی از ترافیک کالا به این صورت است که باید وارد سایت این شرکت شده و در دسته‌بندی‌های ذکر شده محصول موردنظر خود را یافته و پس از اطلاع یافتن از موجود بودن وسیله، آن را به سبد خرید خود اضافه کرده یا جهت سفارش، با بخش پشتیبانی ترافیک کالا تماس بگیرید. جهت ارتباط مسقیم می توانید با کارشناسان فروش ترافیک کالا 02166345902 در ارتباط باشید . 

منبع : ترافیک کالا | https://traffickala.com/ 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها