بیماری مینیر یک نوع اختلال در گوش داخلی است که احتمال ابتلا به آن در مردان سیگاری و چاق بیشتر از سایر افراد است.
کد خبر: ۱۳۸۲۰۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، مطالعه‌ای تازه که در مجله journal of Clinical Medicine منتشر شده، نشان داده است که سیگار کشیدن در مردان با خطر بالای ابتلا به بیماری مینیر (MD) مرتبط است، اختلالی در گوش داخلی که ممکن است شنوایی و تعادل را به درجات مختلف تحت تاثیر قرار دهد.

بیماری مینیر با دوره‌های سرگیجه، وزوز گوش و کاهش شنوایی پیشرونده، معمولاً در یک گوش مشخص می‌شود. دکتر یونگ کیم و همکارانش از دانشگاه CHA در سئونگنام کره جنوبی، رابطه بین سیگار کشیدن، مصرف الکل، چاقی و بیماری مینیر را در جمعیت بالای ۴۰ سال مورد بررسی قرار دادند.

در این تحقیق، مشخص شد که کمبود وزن با احتمال کمتری برای ابتلا به بیمار مینیر مرتبط است. در حالی که سیگار کشیدن رابطه‌ای قطعی با این بیماری داشت و وجود ارتباط بین مصرف الکل و مینیر ثابت نشد.

به طور خاص، این مطالعه نشان داد که سیگار کشیدن در مردان بالغ خطر ابتلا به بیماری مینیر را افزایش می‌دهد، در حالی که این خطر در مردانی که الکل مصرف می‌کردند کمتر بود.

نویسندگان توضیح داده اند: مطالعه فعلی دانش قبلی ما را در مورد عوامل مرتبط با بیمار مینیر با ارزیابی همزمان عوامل مختلف سبک زندگی، از جمله سیگار کشیدن، مصرف الکل و چاقی بهبود بخشید. از آنجا که این عوامل قابل تغییر هستند، اصلاح سبک زندگی می‌تواند یکی از مدیریت‌های ارزشمند بالینی برای بیماران مبتلا به بیماری مینیر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها