نکات آماری هفته سوم فصل بیست و دوم لیگ‌برتر فوتبال ایران

لیگ۲۲ پر و بال گرفت

حال فوتبال کم‌کم بهتر می‌شود، کافی است تعداد گل‌های هفته سوم را با دو هفته ابتدایی لیگ مقایسه کنید. کل لیگ برتر در هفته نخست ۱۴گل زدند. همین تعداد گل در هفته دوم هم تکرار شد. اما هفته سوم جایی برای بازی‌هایی با تعداد گل‌های بیشتر بود. به طور دقیق‌تر بخواهید لیگ‌برتری‌ها ۱۹گل زدند. بازی‌ها پرگل‌تر شد و تحرک در میان تمام تیم‌ها بیشتر. در مجموع آنچه در هفته سوم در لیگ برتر دیدیم به نسبت دو هفته نخست سطح بالاتری داشت. انگار لیگ پر و بال گرفته و آماده پرواز به سطح بالاتری است.
کد خبر: ۱۳۷۷۹۷۳

البته حضور بانوان در دیدار استقلال و مس کرمان مهم‌ترین اتفاق هفته بود. به میدان رفتن یک مهاجم یک میلیون دلاری به نام لوکادیو در ترکیب پرسپولیس از مهم‌ترین اتفاقات هفته به شمار می‌رود هر چند او در نهایت هیچ گلی نزد و البته اضافه وزنش هم جلب توجه کرد. از سویی دیگر می‌توان فولاد را تیم برتر هفته سوم قلمداد کرد، تیمی که نبرد سخت و پرگل مقابل تراکتور را برد. دیدار سپاهان و گل‌گهر هم که بازی بزرگ هفته بود که با تساوی ۲ بر۲ تمام شد. به هر حال تمام لیگ در هفته سوم را می‌توان در این چند خط خلاصه کرد:
۱- استقلال یک برد دیگر به دست آورد تا به رده دوم جدول برسد و پشت سر سپاهان نفس بکشد. رقابت صدرنشینی در هفته‌های آتی جذاب‌تر خواهد شد به خصوص این‌که صدای پای پرسپولیس هم می‌آید.
۲- استقلال، ترمز مس کرمان را هم برید، تیمی که در دو هفته ابتدایی پنج گل زد، اما هفته سوم دست خالی میدان را ترک کرد، هم از لحاظ امتیاز و هم از لحاظ گلزنی. با این حال مس تا همین هفته جزو تیم‌های خوب بوده است.
۳- ملوان که شش فصل در لیگ‌برتر نبود بالاخره نخستین امتیاز این فصل را با تساوی مقابل نساجی گرفت، اما همچنان قعرنشین است. این تیم هواداران زیادی دارد و باید کاری کند که از همین ابتدای کار فانوس به دست نباشد.
۴- پرسپولیس نخستین پیروزی فصل را به دست آورد، اما در حمله همچنان کم رمق است. نکته قابل توجه درخشش مهدی ترابی در ترکیب تیم پرسپولیس بود که نشان داد روز‌های بهتری هم در راه است.
۵- نبرد بزرگ مدعیان یعنی دیدار گل‌گهر و سپاهان ۲ بر ۲ مساوی تمام شد. قلعه‌نویی و تیمش در واقع ترمز صدرنشین را بعد از دو برد پیاپی کشیدند. گل‌گهر این فصل هم در قواره مدعی ظاهر شده است.
۶- تراکتور با جذب یک سرمربی سرشناس قرار بود مدعی فصل شماره ۲۲ باشد، اما اکنون یکی مانده به آخر جدول است. این تیم مقابل فولاد هم باخت. این تیم پرطرفدار تبریزی هنوز کاری برای خوشحال کردن هواداران پرشمارش انجام نداده است.
۷- ذوب‌آهن و مس رفسنجان تا امروز رکورددار مساوی در لیگ‌برتر هستند هیچ‌کدام از این تیم دو بازی‌های سه هفته اول را نبرده اند و البته باختی هم ثبت نکرده اند. فعلا هر کدام سه مساوی دارند.

نکات آماری هفته سوم
تعداد گل‌های هفته سوم: ۱۹ گل
پرگل‌ترین دیدار: فولاد ۳ - تراکتور ۲
کم گل‌ترین دیدار: ذوب آهن صفر - مس رفسنجان صفر
میانگین تعداد گل به ازای هر بازی: ۲.۳ گل
رکورددار مالکیت توپ: هوادار با ۶۵ درصد مقابل صنعت نفت
رکورددار دقت پاس: استقلال با ۸۱ درصد پاس صحیح
بهترین تفاضل گل تا پایان هفته سوم: سپاهان با ۳+
بهترین گلزن لیگ تا هفته سوم: ریکاردو آلوز از تراکتور (۳ گل)
تعداد یک گل‌های لیگ برتر: ۲۳ گل
بهترین خط حمله لیگ تا پایان هفته سوم: سپاهان (۶ گل)
بهترین خط دفاع لیگ: پرسپولیس بدون گل خورده
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها