کد خبر: ۱۳۷۷۹۷۱
نویسنده علی لطیفی - پیشکسوت استقلال
فصل گذشته فرهاد مجیدی تیمی نتیجه گرا از استقلال خواسته بود و در نهایت با یک قهرمانی شیرین به هدفش رسید. فوتبال استقلال تماشاگرپسند نبود و هیجان و خلاقیتی هم نداشت. یک بازی مستقیم ارائه می‌داد و صرفا از دفاع به حمله می‌رسید تا گل بزند. اکثر برد‌های استقلال با اختلاف یک گل بود و خلاصه این‌که فوتبال شناوری از این تیم ندیدیم. در این فصل ساپینتو از کشوری صاحب سبک در فوتبال سرمربی استقلال شده است.

اگر به عقبه این مربی نگاه کنید به راحتی متوجه می‌شوید تفکرات فوتبالی او کاملا متفاوت با آن چیزی است که فرهاد داشت. تیم تحت هدایت این پرتغالی تهاجمی‌تر است یعنی کاملا ضد تیم فرهاد مجیدی. البته تیم او یک ویژگی دیگر هم دارد و آن هم این است که علاقه زیادی برای حفظ توپ دارد. با تمام این اوصاف فوتبال استقلال هنوز شناور نیست.

به اعتقاد من ساپینتو و یا هر مربی دیگری چهار الی شش هفته به زمان نیاز دارد تا به طور واقعی تری تفکرات خود را نشان بدهد. ساپینتو به تدریج تیم خودش را بهتر می‌شناسد و دارای اعتماد به نفس بیشتری خواهد شد. من احساس می‌کنم ساپینتو تا امروز به خوبی شخصیت برنده را به تیمش القا کرده است، ولی تاکید می‌کنم فوتبال استقلال هنوز مورد پسند نیست. در همین دیدار با مس ما فوتبالی زیبا را شاهد نبودیم و صرفا بردی به دست آمد که روی تجربه بازیکنان رقم خورد.

اشکال دیگری که در رابطه با استقلال وجود دارد مربوط به خسرو حیدری دستیار ساپینتو می‌شود. این یک اشتباه استراتژیک است. حق خسرو حیدری این است که در استقلال حضور داشته باشد، اما او هیچ تجربه‌ای در امر مربیگری نداشته ضمن این‌که در کنترل احساسات بازیکنان ناتوان است. استقلال به مربی توانایی نیاز دارد که همان نقش کریم باقری در پرسپولیس را ایفا کند. تیم استقلال فردی را می‌خواهد که به لحاظ روحی و روانی تیم را جمع کند. با تمام این اوصاف من ایمان دارم استقلال در هفته‌های پیش رو بسیار بهتر و آماده‌تر خواهد شد و لذت فوتبالی بیشتری را به هوادارانش می‌بخشد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها