رئیس کل دادگستری اردبیل تاکید کرد

تدوام حمایت های جدی قضایی و قانونی از خانه های امن

نشست تخصصی مسئولان فنی خانه های امن سراسر کشور با حضور و سخنرانی رئیس کل دادگستری استان اردبیل برگزار شد.
نشست تخصصی مسئولان فنی خانه های امن سراسر کشور با حضور و سخنرانی رئیس کل دادگستری استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۷۶۷۰۴



به گزارش جام جم آنلاین اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این نشست با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین ( ع) ، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را تبریک گفته ؛  ایثار ، استقامت و از جان خود گذشتگی این عزیزان در راه  دفاع از میهن اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مایه مباهات دانست که باید سالها الگویی برای جوانان و نسل های بعدی باید باشد. وی در ادامه با قدردانی از اقدامات انجام گرفته در خصوص خانه امن به تشریح اهمیت مقوله پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرداخت.
 وی با اعلام اینکه قانون مدونی در خصوص خشونت علیه زنان مصوب نشده خاطر نشان کرد ؛ با وجود این در حوزه خشونت علیه زنان ضعف خاصی وجود ندارد و باید در بحث اجرای قانون دقت لازم را  داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به راهبرد های دستگاه قضایی اظهار داشت: اقدام بر اساس سند تحول قضایی مورد تاکید مقام معظم رهبری و نیز رئیس محترم قوه قضاییه است که در این سند یکی از موضوعات مورد تاکید ، پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی است که بر همین مبنا دستگاه قضایی نیز اقدامات و عملکردها را بر این محور متمرکز نموده و با تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اقدامات شاخص و مهمّی در حوزه جلوگیری از تخلّفات در حوزه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و... انجام گرفته است.
وی با انتقاد از برخی عملکردها در خصوص ازدواج و تشکیل خانواده تصریح کرد: نباید وضعیّت به گونه ای باشد که این چنین موضوعاتی پیش بیاید و دستگاه ها و نهادها بعداً مجبور به ایجاد چنین تشکیلاتی باشند.
حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو با بیان آیات و روایات گفت: مسلماً مسئله ازدواج و تشکیل خانواده به عنوان مهمترین رکن جامعه و مورد احترام دین مبین اسلام باید بیش از این مورد توجه باشد لذا  وجود برنامه های تخصصی قبل از ازدواج یک ضرورت است تا از بروز اختلافات و تبعات بعدی آن پیشگیری شود.
وی در ادامه با بیان حساسیت موضوع خانه امن تاکید کرد ؛  باید سازمان بهزیستی نظارت های جدّی، دقیق و مستمری بر این موسسات داشته باشند و کارکنان این موسسات نیز بعنوان امین و حافظ اسرار مقیمان خانه امن نهایت راز داری را داشته باشند.
وی همچنین بر لزوم یادگیری و مهارت آموزی به منظور اشتغال زایی بعد از خروج از خانه های امن و بازگشت به کانون خانواده تاکید کرد.
رئیس کل دادگستری استان در پایان با اعلام  استمرار و تدوام حمایت های جدی قضایی و قانونی از خانه های امن گفت: دستگاه قضایی استان شبانه روزی آمادگی دارد تا نسبت به رفع مشکلات حقوقی این موسسه اقدام لازم را انجام دهد.
خانه امن موسسه تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور است که مرکز نگهداری و ارایه خدمات تخصصی روانشناختی، مددکاری و حقوقی به زنان و دختران بالای ۱۸ سال آسیب دیده از خشونت است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها