با حضور رئیس کل دادگستری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، اعضای هیئت منصفه جرائم سیاسی و مطبوعاتی استان اردبیل تحلیف شدند
با حضور رئیس کل دادگستری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، اعضای هیئت منصفه جرائم سیاسی و مطبوعاتی استان اردبیل تحلیف شدند
کد خبر: ۱۳۴۹۷۲۰

به گزارش جام جم آنلاین اردبیل، جلسه تحلیف اعضای هیئت منصفه جرائم سیاسی و مطبوعاتی استان اردبیل با حضور رئیس کل دادگستری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و دیگر مسئولان استانی در محل دادگستری استان اردبیل برگزار و دبیر و سخنگوی این هیئت مشخص شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل در مراسم تحلیف هیئت منصفه جرائم سیاسی و مطبوعات استان اردبیل با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: امروز باید روحیه بسیجی در ابعاد مختلف جامعه جاری باشد چرا که دستیابی به موفقیت بدون تفرکرات بسیجی میسر نخواهد شد.
وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، این روحیه و تفکر بسیجی بود که رزمندگان ما را به پیروزی رساند؛ امروز هم برای پیروزی در جنگ نرم لازم است نگرش بسیجی در بین مردم خصوصا در بین جوانان نهادینه شود.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های اعضای هیات منصفه مطبوعات در ادوار گذشته، بیان کرد: هیات منصفه جرائم سیاسی و مطبوعات طبق قانون هر 2 سال یکبار تعیین می شود که خوشبختانه در این دور اعضای هیات منصفه از وزن سیاسی و اجتماعی بالایی برخوردار هستند.
حجت‌الاسلام کثیرلو اذعان کرد: خوشبختانه با بررسی‌های به عمل آمده در طول دو سال گذشته هیچ پرونده دادرسی به هیات منصفه ارسال نشده که این نشان دهنده آشنایی اصحاب رسانه با قوانین و حقوق مطبوعات و اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.
عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: در ارتباط با جرائم سیاسی و مطبوعاتی، هیأت منصفه باید حضور داشته باشد و نظر هیأت منصفه بدلیل اهمیت و جایگاه اصحاب رسانه لحاظ گردد.
وی افزود: ثقل و سنگینی اعضای هیأت منصفه جرائم سیاسی و مطبوعاتی بسیار بالاست و هر کدام از اعضای این هیأت، شخصیت های شناخته شده ای هستند که امیدواریم از حضور این عزیزان به نحو احسن استفاده کنیم و البته امیدواریم ان شالله، هیچ پرونده ای در این عرصه برای رسیدگی نیز وجود نداشته باشد.
گفتنی است حجت‌الاسلام مهدی ستوده، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی، نادر پرستار، شهرام محمدی، غلامحسن خلیلی موسوی، امیر رجبی، مهدی نیک‌سیرت، سعید ایرانی‌جم، مرتضی ابراهیمی، رضا جلایی، رئوف عیسی‌زاده و خانم‌ها رافت خادم‌مسجد و سیمین جوهری به عنوان عضو این هیات منصوب شدند.
 همچنین در ادامه این جلسه آقای علی نورعلیپور به عنوان عضو و دبیر و سخنگوی هیأت منصفه انتخاب شد.
در پایان این جلسه اعضا هیات منصفه جرائم سیاسی و مطبوعاتی استان در محضر کلام‌الله مجید سوگند یاد کردند که جز در احقاق حق و ابطال باطل نکوشند.


سولمازنعمتی - خبرنگار جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها