«مادام» به روایت اندی سرکیس

کد خبر: ۱۳۷۵۸۴۱
نویسنده کیکاووس زیاری - گروه رسانه
منتقدان هنری می‌گویند زمانی که نام اندی سرکیس به‌عنوان خالق مجموعه‌ای تلویزیونی درباره مری توساد، چهره جنجالی تاریخ هنر انگلستان مطرح می‌شود، باید منتظر یک اثر پرسروصدا و غیرمتعارف بود! مری توساد که برای مردم عادی و علاقه‌مندان کار‌های هنری بیشتر با نام مادام توساد شناخته شده است، موسس موزه معروفی در شهر لندن با نام موزه مادام توساد است. در این موزه اندام چهره‌های مطرح و جنجالی تاریخ صد سال اخیر دنیای هنر، سیاست و ورزش در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مجموعه سرکیس با نام مختصر «مادام» وارد مرحله تولید می‌شود و خود او در کنار نگارش فیلمنامه، کارگردانش هم خواهد بود. این درام تاریخی دوره‌های زندگی مری توساد را از کودکی تا انتها دنبال می‌کند و هنوز معلوم نیست روی کدام جنبه‌ها و بخش‌های زندگی او تمرکز خواهد کرد. برعکس باور بخش مهمی از مردم عادی که این خانم را انگلیسی‌تبار می‌دانند، او اصلیتی فرانسوی داشت که موزه اش را در انگلستان احداث کرد. تهیه‌کنندگانی از دو صنعت تلویزیون فرانسه و انگلستان وظیفه تولید مادام را به عهده دارند.

تاریخ‌شناسان از مری توساد به‌عنوان زنی سرسخت و بی‌رحم نام می‌برند که دیدگاه‌های تازه‌ای در رابطه با مسائل هنری داشت و به‌شدت تندخو بود. او قرن هجدهم در شهر پاریس کار تجارت را آغاز کرد و قبل از آن‌که راهی انگلستان شود با رویداهایی، چون انقلاب فرانسه و دوره ترور و وحشت این کشور اروپایی برخورد نزدیک داشت. سرکیس گفته: «نمی‌توان از مادام به عنوان یک درام دوره‌ای اسم برد. داستان این مجموعه بیشتر قصد دارد روزگار مردم فرانسه و انگلستان را از نگاه زنی تعریف کند که در بحرانی‌ترین لحظات تاریخ فرانسه به دنبال کسب جایگاه اجتماعی خود بود و می‌خواست کسب‌وکار خودش را راه‌بیندازد. به این بهانه، این داستان نگاهی به زندگی مردم فرانسه و انگلستان و تلاش‌شان برای خلق یک دنیای جدید می‌اندازد. مری توساد یک نکته را خیلی خوب می‌دانست و برای همه روشن کرد: «اگر می‌خواهی داستان زندگی‌ات را تعریف کنی، آن‌را با سرگرمی تلفیق و بخش‌های زائد و خسته‌کننده‌اش را حذف کن. این دقیقا همان کاری است که قصد دارم زمان ساخت مجموعه مادام انجام دهم.»

هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری مادام تعیین نشده و فعلا کار انتخاب بازیگر نقش اصلی در جریان است. این درام پرتنش تاریخی که برای پخش در اواخر سال آینده میلادی آماده می‌شود، احتمالا در یک فصل ۱۰اپیزودی تهیه خواهد شد. تماشاگران سینما و تلویزیون اخیرا اندی سرکیس را در نسخه تازه «بتمن» دیدند. او قبل از این در فیلم‌های مطرحی، چون «ونوم»، «سیاره میمون‌ها» و «ارباب حلقه‌ها» بازی کرده است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها