بررسی قیمت رک دیواری

بررسی قیمت رک دیواری ، موضوعی است که قصد پرداختن به آن را داشته و با عوامل مؤثر در تعیین قیمت این رک ها آشنا می شویم.
بررسی قیمت رک دیواری ، موضوعی است که قصد پرداختن به آن را داشته و با عوامل مؤثر در تعیین قیمت این رک ها آشنا می شویم.
کد خبر: ۱۳۷۵۱۰۲

پرکاربردترین رک دیواری کدام است ؟

رک ها در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند که برخی از آنها پرکاربردتر هستند. پرفروش ترین رک های دیواری شامل موارد زیر است :

رک دیواری 12 یونیت : این رک ، بزرگترین ابعاد را دارا می باشد. رک 12 یونیت از مشخصات استانداردی برخوردار می باشد. برای شبکه های که نیازمند تنها یک می باشند ، رک 12 یونیتی را به کار می برند.

رک دیواری 9 یونیت : رک دیواری 9 یونیت از ابعاد مناسبی برخوردار می باشد. لذا می توان تجهیزات مختلفی مانند سوئیچ شبکه ، روتر و ... را در آن به راحتی قرار داد.

رک دیواری 4 یونیت : رک 4 یونیت ، از ابعاد کوچکی برخوردار بوده و برای شبکه های بسیار کوچک و یا شبکه های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های رک های دیواری چیست ؟

قبل از بررسی قیمت رک دیواری باید با ویژگی های آنها آشنا شویم. بارزترین خصوصیت رک های دیواری، اشغال فضای کم توسط آنهاست. حال رک های دیواری را از جهات مختلف بررسی می کنیم.

ابعاد رک دیواری : این رک ها در ابعاد مختلفی طراحی و تولید می شوند. واحد سنجش اندازه های رک ، یونیت می باشد. یک یونیت معادل 4.5 سانتی متر می باشد. با توجه به ابعاد رک از آنها در شبکه های مختلفی استفاده می کنند. به طور مثال رک دیواری 12یونیت را برای تجهیزات فیبر و مخابراتی به کار می برند.

عمق رک دیواری : عمق رک ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در اغلب اوقات عمق رک ها را در اندازه های 35 ، 45 و 60 سانتی متر می سازند. حال با توجه به تجهیزاتی که قرار است درون آن قرار بگیرد ، عمق مناسب را انتخاب می کنند.

موارد استفاده : در بررسی قیمت رک دیواری متوجه خواهید شد که مشخصات رک ها در تعیین قیمت آنها اثرگذار می باشند. این مسئله در رابطه با قیمت رک ایستاده نیز صدق می کند. رک 7 و 9 یونیت را برای قرارگیری تجهیزات مهمتر مانند سوییچ های رکمونت به کار می برند. رک های 4 و 6 یونیت را برای قرارگیری ثبت کننده های دوربین مدار بسته ، وای فای و مودم و ... به کار می برند.

جنس رک دیواری : بخش جلویی رک از جنس شیشه سکوریت می باشد. در این رک ها ستون های فولادی و فلزی وجود دارند.

امکانات رک های دیواری چیست ؟

در بررسی قیمت رک دیواری با یک فاکتور مهم در تعیین قیمت رک آشنا می شوید و آن هم ، امکانات رک دیواری است. ممکن است هر یک از رک ها از امکانات مختلفی برخوردار باشند. به طور کلی امکانات رک دیواری شامل موارد زیر است.

  • امکان نصب انواع قفل های قدیمی و جدید بر روی درب شیشه ای و پنل های کناری آن
  • امکان استفاده از پاورماژول برای آن
  • ورود دست به درون رک از راه پنل های جانبی رک
  • امکان استفاده از فن و آداپتور برای رک
  • کار گذاشتن درب مشبک برای رک

در پرداختن به موضوع " بررسی قیمت رک دیواری " به این نکته اشاره داشته باشیم که وجود برخی از این امکانات برای رک های دیواری ضرورت دارد. به طور مثال فن های خنک کننده موجب محافظت از تجهیزات داخل رک می شوند و نبود آنها موجب داغ شدن تجهیزات و از کار افتادن آنها می شود.

نکات مهم برای خرید رک دیواری چیست ؟

رک های دیواری از دسته رک هایی می باشند که بر روی دیوار نصب می شوند. این رک ها در شبکه های کوچک و بزرگ قابل نصب می باشند. در خرید رک برای شبکه خود باید درنظر داشته باشید که زمانی می توانید از مزایای استفاده از رک برخوردار شوید که یک رک مناسب را خریداری کنید.

بنابراین خرید رک باید با دقت بسیار زیادی صورت بگیرد. کیفیت شیشه یا طلق پلاستیکی درب ، جنس ستون های آن ، سیستم تهویه ی آن و برند رک و ... بسیار مهم هستند. قبل از بررسی قیمت رک دیواری باید هر یک از موارد گفته شده را بررسی نمایید.

یک نکته بسیار مهم در خرید رک این است که به تجهیزاتی که قصد گذاشتن آنها درون رک را دارید ، توجه نمایید. آیا این رک برای تجهیزات شما مناسب است و می تواند به خوبی آنها را درون خود جای داده و از آنها محافظت نماید.

برخی از شرکت هایی که به تولید این محصولات اقدام می کنند ، محصولاتی بی کیفیت را ارائه می دهند که استانداردهای لازم را ندارند. لذا به برند محصول و کیفیت آن توجه زیادی کنید.

عوامل مؤثر در تعیین نرخ رک با توجه به بررسی قیمت رک دیواری چیست ؟

رک های دیواری در دو نوع رک دیواری معمولی و رک دیواری بیرونی تولید می شوند. حال نوع رک ، تعداد یونیت های آن ، کاربرد آن ، کیفیت و استحکام اجزای تشکیل دهنده رک ، برند رک ، قابلیت ها و امکانات رک از عواملی هستند که بر قیمت این محصول اثر می گذارند.

در خرید این محصول باید به کیفیت و کارایی آن بیشتر توجه داشته باشید تا به قیمت آن . زیرا خرید یک رک باکیفیت و مقاوم هر چند به قیمت بالاتر ، مقرون به صرفه تر از خرید یک رک بی کیفیت بوده که به زودی خراب می شود.

آماد سیستم

پس از بررسی قیمت رک دیواری ، شما را با یکی از برترین تولیدکنندگان این محصولات آشنا می کنیم. آماد سیستم ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع رک های دیواری و ایستاده می باشد که هر یک از آنها را در مدل های مختلفی تولید می کند. محصولات این مجموعه می تواند نیاز شما را در ارتباط با رک برای شبکه های مختلف برآورده کند.

کیفیت و استحکام این رک ها ، در سطح فوق العاده بالایی است و می تواند تا مدت های طولانی برای شبکه شما کار کرده و فرسوده و خراب نشود. این رک ها از امکانات و ویژگی های خوبی برخوردار می باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها