معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی 167 بیمار جدید مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۴۹۳۹

 کردستان- جام جم آنلاین- فرزام بیدارپور معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران روند افزایشی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان را نگران‌کننده دانست.

وی اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 164 مورد جدید بیمار مبتلا به سویه جدید اومیکرون (غالبا Ba5 ) در استان شناسایی شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هشدار داد، چنانچه هرچه سریع‌تر مردم نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن اقدام ننمایند ایجاد پیک هفتم همه‌گیری ناگزیر خواهد بود.

وی از عموم مردم کردستان درخواست کرد، نسبت به مراجعه به مراکز و پایگاه‌های خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت اقدام و نسبت به تزریق واکسن متناسب با شرایط واکسیناسیون خود اهتمام ورزند.

بیدارپور اظهار کرد: سیستم بهداشتی استان کردستان در تمام شهرها آمادگی کامل برای تزریق واکسن برای مراجعه‌کنندگان را دارد.

به گفته وی، در حال حاضر 124 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی کردستان بستری هستند که 13 نفر از این بیماران در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

بیدارپور تصریح کرد: بر اساس آخریت وضعیت رنگ‌بندی شهرهای کشور شهرهای سقز و سنندج در وضعیت نارنجی شهرهای بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سروآباد و کامیاران در وضعیت زرد و تنها شهرهای قروه و مریوان در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها