قیمت مرغ گرم امروز سه‌شنبه (۴ مرداد ۱۴۰۱) نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.
کد خبر: ۱۳۷۴۳۰۱

قیمت مرغ در بازار با تغییر مواجه شد. قیمت مرغ نوسان دارد. افزایش نرخ نهاده های دامی یکی از عوامل گرانی قیمت مرغ است. افزایش قیمت مرغ باعث ناپدید شدن این فراورده گوشتی از سفره اکثریت مردم می شود. آخرین خبر در خصوص قیمت مرغ را در ادامه بخوانید.

به گزارش جام جم آنلاین از تجارت‌نیوز، قیمت مرغ گرم در ۴ مرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار) :

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۶۳,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۶۸,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۷۶,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۷۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۷۶,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۷۰,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۵۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۱,۰۰۰

فیله مرغ

۹۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۹۱,۲۰۰

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۹۱,۲۰۰

دل مرغ پاک کرده

۱۷,۰۰۰

جگر مرغ

۱۳,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۸,۰۰۰

پای مرغ

۷,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۷۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۲,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۸۹,۰۰۰

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۵۵,۵۰۰

قیمت مرغ در دیگر کشورها

در حالی که قیمت هر کیلوگرم مرغ داخلی در بازار کشورمان ۵۴ هزار تومان و در آرژانتین به عنوان ارزان‌ترین کشور ۳۶ هزار تومان است، این سوال پیش می آید که شرکت پشتیبانی امور دام قیمت مرغ های وارداتی ۱۴ هزار تومانی را چگونه محاسبه کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار در محدود ۵۴ هزار تومان است که هنوز به حداکثر قیمت مصوب ۵۹۸۰۰ تومانی خود نرسیده است؛ هرچند بر اساس گزارش‌های میدانی این محصول در برخی نقاط تهران به شکل غیرقانونی تا ۶۴ هزار تومان نیز به فروش می رسد.

در حالی که قیمت مصوب مرغ و حتی قیمت های فعلی این محصول در بازار، مورد اعتراض مرغداران قرار گرفته است، خبر رسید شرکت پشیتبانی امور دام قیمت مرغ های وارداتی منجمد را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد؛ هرچند دبیر انجمن تأمین‌کنندگان فرآورده خام دامی نیز قیمت تمام‌شده مرغ را بیشتر از این دانست و اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید قیمت هرکیلوگرم از این محصول به ۱۶ هزار تومان رسیده است.

قیمت مرغ منجمد وارداتی ۱۴ یا ۱۶ هزار تومانی (با احتساب هزینه های واردات) تفاوت عمیقی با قیمت این محصول در ایران دارد.

قیمت مرغ در بازار | قیمت مرغ گرم ۴ مرداد ۱۴۰۱

با نگاهی به قیمت های روز جهانی نیز مشخص می شود که قیمت هر کیلوگرم مرغ در آرژانتین به عنوان ارزان ترین کشور ۱.۳۹ دلار و هنگ‌کنک به عنوان گران قیمت ترین ۱۱ .۱۷ دلار است و این محصول در کشور همسایه ترکیه ۱.۹۷ دلار و پاکستان ۱.۸۳ دلار است.

با در نظر گرفتن قیمت دلار نیمایی ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ آرژانتینی ۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان و ترکیه ای ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان می شود که سنخیتی با قیمت‌های یاد شده ندارد.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده از انجمن تأمین‌کنندگان فرآورده خام دامی مشخص شد که تعیین قیمت فروش ۱۴ هزار تومانی برای مرغ های منجمد وارداتی مربوط به مرغ‌هایی است که ستاد تنظیم بازار در اسفند ۱۳۹۹ مصوب کرده و با ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده است.
قیمت مرغ اعلام شد

قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۳۸‌هزار‌تومان و مرغ گرم در خرده‌فروشی‌ها ۵۹‌هزار و ۸۰۰‌تومان است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت مرغ گرم بسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی کیسه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای در حال‌حاضر در بازار تهران نسبت به روزهای گذشته تغییرزیادی نداشته و هر کیلو ۵۱‌هزار و ۵۰۰‌تومان عرضه می‌شود. همچنین ران مرغ با پوست به قیمت ۵۰‌هزار و ۵۰۰‌تومان و فیله مرغ ۱۱۵‌هزار‌تومان است. کتف مرغ ۵۳‌هزار و پانصد، ران مرغ با پوست ۵۰‌هزار و پانصد، مغز ران مرغ ۷۵‌هزار، ساق مرغ ۸۹‌هزار، سینه مرغ ۱۱۱‌هزار، سینه مرغ بدون استخوان با کتف ۹۶‌هزار و همچنین قیمت فروش هر کیلو فیله مرغ نیز ۱۱۵‌هزار‌تومان است. در این میان، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی می‌گوید: «هم‌اکنون مرغ در بازار به قیمت مصوب رسیده و فروش با نرخ‌های بالاتر تخلف است.‌»

مهدی یوسف‌خانی در این‌خصوص می‌گوید: «قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۳۸‌هزار‌تومان و مرغ گرم در خرده‌فروشی‌ها ۵۹‌هزار و ۸۰۰‌تومان است.‌»

وی قیمت هر کیلو ران مرغ با کمر را ۵۰‌هزار ‌تومان، ران مرغ بدون کمر ۵۹‌هزار و ۸۰۰‌تومان، سینه بی‌استخوان ۱۱۰‌هزار و فیله مرغ را ۱۲۰‌هزار‌تومان اعلام می‌کند ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و می‌گوید: «با وجود افزایش هزینه‌های تولید مرغداران‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواستار اصلاح نرخ مرغ هستند که به سبب نبود تقاضا و کشش بازار بعید است که ستاد تنظیم‌بازار قیمت مرغ را افزایش دهد.‌» رئیس اتحادیه پرنده و ماهی ادامه داد: «روزانه حدود ۱۶۰۰ تن مرغ در تهران عرضه می‌شود، درحالی که قبل از آزادسازی نرخ میزان عرضه به ۲‌هزار تن در روز هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌رسید.‌»

از سوی دیگر محمدرضا صدیق‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پور، دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه کشور نیز با اشاره به کاهش ۳۰ تا ۴۰‌درصدی تقاضا برای خرید جوجه یک‌روزه، می‌گوید: «تولید باید مدیریت شود و اگر همین روند ادامه داشته باشد، تولید به دلیل کاهش تقاضا دست تولیدکنندگان خواهد ماند. قیمت تمام‌شده مرغ برای تولیدکنندگان کیلویی ۴۸‌هزار‌تومان تمام می‌شود و این در حالی است که خریدار با نرخ کیلویی ۳۵‌هزار‌ تومان وجود ندارد.‌»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها