5 سال پیش در بازرسی از مخفیگاه متهم120 ساعت فیلم غیراخلاقی از قربانیان او به دست آمده بود

طناب‌دار به تبهکاری روباه پیر پایان داد

رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان گفت:

۵۰ درصد پرونده های محاکم قضایی به دلیل عدم ثبت رسمی بودن آن است

رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان گفت: بر اساس آمار قوه قضاییه بیش از نیمی از پرونده‌های موجود در محاکم قضایی و دادگستری بدلیل اسناد غیر رسمی و عادی بودن است.
کد خبر: ۱۳۷۱۵۷۵



به گزارش جام جم آنلاین اصفهان؛

سیامک بهارلویی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد،اظهارداشت: مهمترین وظیفه ای که در دفاتر اسناد رسمی باید انجام شود احراز هویت مراجعه کنندگان و احراز مالکیت آنها و تنظیم سند بر اساس این دو مهم است.
وی با اشاره به اینکه در این زمینه تخلفات بسیار زیاد و باید با جدیت رسیدگی می‌شود،افزود:اگر سند رسمی جایگاه خودش را در کشور ما پیدا کرده بود، شاهد چنین آشفتگی در ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی نبودیم.
رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان تصریح کرد:متاسفانه جایگاه دفاتر اسناد رسمی در جامعه ما به خوبی شناخته نشده است و با اینکه دفاتر اسناد رسمی کار مهمی که بر عهده دارند اما تعرفه‌های بسیار پایینی دارند.
وی اظهار داشت:بر اساس آمار قوه قضاییه بیش از نیمی از پرونده‌های موجود در محاکم قضایی و دادگستری بدلیل اسناد غیر رسمی و عادی بودن است.
وی ادامه داد: قوانین این کانون مربوط به یک قرن پیش است و در تعرفه‌هایی که هر چهار سال یکبار بازبینی می‌شود،تورم روز درنظر گرفته نمی شود.
بهارلویی گفت:در حال حاضر ۵۰۰ دفتر اسناد رسمی در استان و ۲۵۰ دفتر در شهر اصفهان داریم که باید به ازای هر ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر یک دفترخانه وجود داشته باشد، اما بر اساس قانون جدید مجلس بدون ظرفیت دفترخانه تاسیس می شود.
وی تاکید کرد: اجرای این قانون موجب ازدیاد دفاتر اسناد رسمی ورشکستگی و تعدیل نیرو از یک سو و از سوی دیگر رواج فساد ،جعل و کلاهبرداری خواهد بود.
رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه صدور یک وکالتنامه در کشور ما ۱۲۰ هزار تومان است
بیان داشت: هزینه‌ای که مردم بابت نتایج سند رسمی پرداخت می کنند بسیار ناچیز و با بنگاه های معاملاتی قابل قیاس نیست، اما ظرفیت‌ آن برای مردم تبیین نشده است.
وی افزود:سال گذشته ۱۵ میلیون پرونده وارد محاکم دادگستری کشور شد که از این تعداد حدود ۱۰ میلیون پرونده بدلیل توجه نداشتن به ظرفیت سند رسمی و بی توجهی به استعداد و ظرفیت دفاتر اسناد رسمی است.
بهارلویی در پایان گفت: مردم جامعه باید نسبت به سند رسمی و مزایای آن آگاه شود و لازم است که در هفته قوه قضاییه، مردم نسبت به اهمیت سند رسمی و مجموعه دفاتر اسناد رسمی بعنوان زیر مجموعه قوه قضاییه آگاهی بیشتری پیدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها