کد خبر: ۱۳۷۰۸۱۷
نویسنده امین صبحی - دبیر سیاسی
امروز هر کاری در کشور علیه دین، سنت‌ها، مقدسات و شعائر دینی انجام می‌شود، متکی به یک انگیزه سیاسی و مورد استفاده دشمن است. این نکته، یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های صحبت رهبر معظم انقلاب بود که اشاره به یک گذشته درخشان و آینده مهم دارد. آنچه توانست در انقلاب اسلامی قدرت ملی کشور را شکل دهد، اعتقادات دینی در جامعه بود و قطعا هیچ عامل دیگری نمی‌توانست این میزان از جمعیت کشور را به میدان بیاورد و با یکدیگر متحد کند؛ بنابراین دشمن امروز یکی از اهداف جدی خود را تضعیف اعتقادات دینی مردم از طریق القای ناامیدی و بن‌بست‌نمایی در کشور قرار داده چرا که دشمن به خوبی متوجه این مطلب شده که عامل اتحاد تا زمانی که در جامعه قدرتمند باشد، آن جامعه را ضد ضربه می‌کند و اجازه نمی‌دهد آحاد مردم دچار شکاف و دودستگی شوند.

یکی از علت‌های اصلی این نکته که امام (ره) روی مسائل دینی بسیار حساس بودند و اجازه نمی‌دادند گروه‌ها و جریانات غیردینی به این وجه جامعه هجمه کنند، این بود که می‌دانستند اگر این بخش از جامعه ضربه بخورد، کل استقلال کشور ضربه‌پذیر خواهدشد؛ چراکه پشتیبانان استقلال کشور همان قدرت ملی است؛ لذا اگر مبانی اعتقادی این قدرت تضعیف شود و وجه مشترک جامعه حداکثری ما از بین برود، به شدت در مقابل هجمه‌های بیرونی تضعیف خواهدشد.

در شرایط فعلی بازخوانی حساسیت‌های امام (ره) درباره انقلاب اسلامی ضروری است و باید کاملا درک شود؛ از سوی دیگر امروز که رهبر معظم انقلاب به این موضوع تاکید دارند، باید نسبت به آن توجه ویژه صورت گیرد و بدانیم جامعه ما باید بتواند در برابر هجمه‌های بیگانه با بالاترین ظرفیت حاضر شود و این ممکن نخواهدبود، مگر این‌که نتیجه تجربیات تاریخی خود را پاس بداریم.

ما در یک تجربه تاریخی طولانی به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که اسلام تنها عاملی است که می‌تواند بالاترین ظرفیت اتحاد را در کشور به وجود آورد و اگر این وجه از جامعه تضعیف شود و ایمان دینی، امیدواری و خوشبینی به آینده کشور مخدوش شود، ما در جنگ نرمی که علیه ملت ایران در جریان است، شکست خواهیم‌خورد؛ بنابر این همان‌طور که رهبر انقلاب هم گفتند باید به مولفه‌های جنگ نرم در شرایط جدید جنگ روانی دشمن توجه لازم و دقیق داشت و بدانیم ناامید کردن مردم از آینده، در مسیر طراحی دشمن است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها