معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی

هوای تبریز بسیار ناسالم است

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی

بارش‌های رگباری و تگرگ آذربایجان شرقی را فرا می‌گیرد

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به ناپایداری جو استان تا روز سه شنبه این هفته، رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۱۳۶۹۷۴۲
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ، محمد امیدفر، افزود: گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی در این مدت موجب افزایش ابر، وزش باد به ویژه روز دوشنبه گاهی شدید همراه با تندبادهای لحظه ای، خیزش گرد و خاک و غرش آذرخش می شود.

وی اظهار داشت: در این وضعیت جوی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، اختلال در تردد، اصابت آذرخش و بروز خسارت به محصولات باغی و کشاورزی در اثر بارش شدید باران و تگرگ وجود دارد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از نظر دمایی تغییرات قابل ملاحظه‌ای در استان روی نخواهد داد و وزش باد شدید موجب کاهش دید و کیفیت هوا می شود.

امیدفر، با اشاره به احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، خیزش گرد و خاک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک، خواستار محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده شد و از کشاورزان خواست به توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی استان توجه کنند.

وی لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی، عدم حضور کودکان، سالمندان و بیماران قلبی در فضای باز به دلیل احتمال گرد و خاک و آلودگی هوا را خواستار شد.

رییس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته چاراویماق با دمای ۱۰ درجه و میانه با دمای ۳۵ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهر استان بودند.

امیدفر، افزود: در این مدت دمای تبریز در گرمترین زمان به ۳۱ درجه و در خنک ترین زمان به ۲۰ درجه بالای صفر رسید.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها