مرد جوان در دادگاه خانواده:

همسرم ورزش نمی‌کند، باید از هم جدا شویم

مرد ورزشکار‌ وقتی دید همسرش ورزش نمی‌کند، تصمیم گرفت برای همیشه از او جدا شود. این مرد که خودش باشگاه دارد و از صبح تا شب مشغول ورزش است، نتوانست بیزاری همسرش از ورزش را تحمل کند. این زوج در تعطیلات نوروز درخواست طلاق خود را به قاضی دادگاه‌ خانواده تهران ارائه کردند.
کد خبر: ۱۳۶۰۹۳۷

مرد جوان وقتی در مقابل قاضی قرار گرفت‌ درباره ماجرای زندگی‌اش گفت: من ورزشکارم و تقریبا از نوجوانی ورزش را شروع کرده‌ام و الان خودم باشگاه دارم. تمام زندگی من ورزش است و عاشق این کارم، حتی رشته تحصیلی‌ام را هم ورزش انتخاب کردم. روزی که با زهرا آشنا شدم به او گفتم که چقدر ورزش را دوست دارم و از صبح تا شب هم باشگاه هستم. او گفت که ورزش نمی‌کند ولی به خاطر من سعی می کند این کار را انجام دهد. از همان دوران آشنایی سعی کردم او را با ورزش آشنا کنم تا علاقه‌مند شود‌ تا اینکه با هم ازدواج کردیم ولی زهرا هیچ‌وقت به ورزش علاقه پیدا نکرد و هر‌بار از او خواستم به کلاس ورزشی برود‌ بهانه می‌آورد و حتی هربار از او خواستم در خانه هم تمرین کند باز هم بهانه آورد. من دوست دارم همسرم مثل خودم ورزشکار باشد یا به ورزش علاقه داشته باشد. فکر می‌کردم می‌توانم او را به ورزش علاقه‌مند کنم‌ ولی او به این کار تمایلی نشان نمی‌دهد. ناراحتی من از این است که حتی سعی هم نمی‌کند. در صورتی که در دوران آشنایی به من قول داد به سمت ورزش برود. من تمام دوستانم ورزشکارند و همسرانشان هم همین‌طور و دوست ندارم همسرم از ورزش بیزار باشد. همیشه آرزو داشتم در کنار همسرم ورزش کنم و با هم به پیاده‌روی برویم و با هم ورزش کنیم ولی او از این کار خوشش نمی‌آید. من هم دیگر نمی‌توانم تحمل کنم. اگر او سعی می‌کرد که ورزش کند باز هم برایم قابل تحمل بود‌ ولی اینکه زیر قولش‌ زده و حاضر نیست کوتاه بیاید‌ برایم قابل تحمل نیست و به همین دلیل تصمیم گرفتم از او جدا شوم چون می‌دانم در کنار این زن زندگی خوبی نخواهم داشت. من دیگر علاقه‌ای به زندگی در کنار او ندارم.

در ادامه همسر این مرد نیز به قاضی گفت: آقای قاضی همسر من از همان روز اول می‌دانست که تمایلی به ورزش ندارم و ورزش حوصله مرا سر می‌برد با این حال به‌خاطر او تلاش کردم کمی به ورزش علاقه‌مند شوم ولی فایده‌ای نداشت. بدن من کشش ندارد که مرتب ورزش کنم‌ ولی شوهرم متوجه این موضوع نیست و فقط می‌خواهد خواسته‌اش را به من تحمیل کند. در صورتی‌که اگر من ورزش نکنم اتفاقی برای او نمی‌افتد اما می‌خواهد مرا مجبور کند که خواسته او را انجام دهم. حالا به همین دلیل زندگی‌مان را به جهنم تبدیل کرده و درنهایت هم پیشنهاد جدایی را مطرح کرد. حالا که او تا این حد خودخواه است من هم دیگر نمی‌خواهم در کنارش زندگی کنم.

در پایان نیز قاضی سعی کرد این زوج را از جدایی منصرف کند ولی وقتی اصرار آنها را دید، رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده موکول کرد و از این زوج خواست در فرصت پیش‌آمده با یک مشاوره خانواده صحبت کنند تا شاید اختلاف‌شان حل شود.

خواسته‌ ها را تحمیل نکنیم

سارا شقاقی، روان‌شناس در‌این‌خصوص می‌گوید: ازدواج یکی از مراحل مهم زندگی هر فرد است و به توجه و مراقبت بیشتری نیاز دارد. از طرف دیگر سلامت ازدواج و مشکلات و آسیب‌های کمتر در زندگی مشترک به بررسی دقیق و آگاهانه بستگی دارد. تشکیل زندگی وقتی به‌صورت اصولی و مناسب صورت می‌گیرد که افراد هنگام انتخاب دقت بیشتری داشته باشند. از طرفی به خود و نیازهای‌شان هم توجه بیشتری کنند، یعنی باید بدانند که آیا آمادگی هیجانی، شناختی و اجتماعی لازم برای تشکیل‌دادن یک زندگی را دارند یا نه. بعد هم با انتخاب شریک زندگی خود درباره علایق صحبت کنند و قبل از ازدواج شرایط را بسنجند بعد زیر یک سقف بروند. متاسفانه برخی در دوران نامزدی مشکلات و شروط را جدی نمی‌گیرند و بعد از ازدواج این موضوعات در زندگی به بحران تبدیل می‌شود. این زن وقتی دید ورزش تا این اندازه برای همسرش مهم است باید درباره آنها تصمیم می‌گرفت و بعد بله را می‌گفت. از سوی دیگر مرد هم نباید خواسته‌اش را با نگاه تحمیلی به همسرش مطرح کند و باید در فضایی دوستانه با لحنی آرام خواسته‌اش را مطرح کرده و دلایل اصرارش برای اینکار را توضیح دهد. تحمیل خواسته، لجبازی به همراه دارد و لجبازی زندگی را به پایان خودش نزدیک می‌کند. پس‌ قبل از بله‌گفتن باید شرایط را با توانایی خود بسنجیم و بعد بله را بگوییم. همچنین برای طرح خواسته خود از نگاه تحمیلی استفاده نکنیم.

ضمیمه تپش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها