زن جوان پس از 8 ماه درخواست طلاق داد

اضافه کاری دردسرساز برای مرد جوان

زن جوان در دادگاه خانواده:

شوهرم از من خرجی می‌خواهد

زن جوان وقتی دید شوهرش از او خرجی می‌خواهد تصمیم گرفت به زندگی مشترکش برای همیشه پایان دهد. شوهر این زن که بیکار شده بود از همسرش می‌خواست به او پول بدهد که همین مساله پای این زوج جوان را به دادگاه خانواده باز کرد.
کد خبر: ۱۳۵۰۶۹۴

زن جوان وقتی مقابل قاضی دادگاه‌ خانواده تهران قرار گرفت درباره ماجرای زندگی‌اش گفت: سه سال است ازدواج کرده‌ام ولی از همان ماه‌های اول ازدواجم پشیمان شدم. شوهرم مرد بی‌مسوولیتی است. او سر کار می‌رفت و شغل خوبی هم داشت اما از بس دیر می‌رفت و مرخصی می‌گرفت از کار بیکار شد. الان چند ماه است در خانه مانده و به دنبال کار نمی‌رود و هر چه به او می‌گویم باید دنبال کار بگردد فایده‌ای ندارد. چون من سرکار می‌روم تصور می‌کند که دیگر نیاز نیست کار کند. در این چند ماه از پول و پس‌اندازی که داشت خرج می‌کرد و من صبح سر کار می‌رفتم و شب خسته به خانه برمی‌گشتم. واقعا تحمل این وضعیت برایم غیرممکن شده بود تا اینکه چند وقت پیش امیرحسین از من خواست به او پول بدهم. اول قبول کردم و به او پول دادم ولی او گفت که از این به بعد باید به او خرجی بدهم. خیلی شوکه شدم و باورم نمی‌شود که شوهرم تا این اندازه گستاخ باشد. من باید کار کنم و به او خرجی بدهم. در این مدتی که او بیکار بود، تمام خرج خانه را من پرداخت می‌کردم اما او توقع دارد به خودش هم خرجی بدهم و می‌گوید چون سرکار نمی‌رود من باید به او پول بدهم. دیگر نمی‌توانم تحمل کنم. این حرف او به من فهماند که این مرد اصلا مرد زندگی نیست و نمی‌توانم در کنارش خوشبخت شوم. او حتی به خاطر خرجی با من دعوا کرد و درگیری شدیدی راه انداخت که وسایلم را جمع کردم و به خانه مادرم رفتم اما او دنبالم نیامد. حتی در این حد هم مسوولیت‌پذیر نبود و من هم دیگر نمی‌خواهم در کنارش زندگی کنم.

در ادامه شوهر این زن نیز به قاضی گفت: آقای قاضی من سال‌ها کار کرده و مرد بی‌مسوولیتی نبودم و همیشه روی پاهای خودم ایستاده‌ام. وقتی بیکار شدم کلی پول داشتم ولی بد شانسی آوردم. هرچه دنبال کار مناسب گشتم هم فایده‌ای نداشت تا این‌که چند وقت پیش پول‌هایم تمام شد. از راضیه خواهش کردم تا زمانی‌که سر کار جدید بروم به من پول بدهد. ما زن و شوهریم و باید در همه‌چیز با هم مشترک باشیم. ممکن است در آینده او بیکار شود و این وظیفه من است که به او خرجی بدهم ولی او به جای درک این موضوع جار و جنجال ‌راه انداخت و مرا تحقیر کرد. او به من گفت بی‌مسوولیت. برای همین من هم دیگر نمی‌خواهم در کنارش زندگی کنم.

در پایان نیز قاضی سعی کرد این زوج را از جدایی منصرف کند ولی وقتی اصرار آنها را دید رسیدگی به این پرونده را به جلسه‌آینده موکول کرد و از این زوج خواست با یک مشاوره خانواده صحبت کنند.

بی‌ مسوولیتی، بنیاد خانواده را سست می‌کند

سارا شقاقی، روان‌شناس دراین‌خصوص می‌گوید: به اعتقاد من زندگی مشترک زمانی لذتبخش و موفق می‌شود که زن و مرد با مشارکت و همکاری یکدیگر مسیر زندگی را طی‌کرده و با کمک هم مشکلات زندگی را حل کنند. آنها باید در این راه در کنار هم باشند. در این صورت هر دو طرف زندگی شاد و مسالمت‌آمیزی را پیش‌رو خواهند داشت اما زمانی که یکی از طرفین از زیربار مسوولیت شانه‌خالی کند آن موقع است که تمام بار زندگی بر دوش یک نفر می‌افتد و همین مساله ممکن است باعث کم طاقت‌شدن طرف مقابل شود. در کل بی‌مسوولیتی در زندگی مشترک بنیاد خانواده را سست و ضعیف می‌کند و رابطه عاطفی زوج‌ها را به خطر می‌اندازد.

از طرف دیگر زن یا مرد باید رفتار مناسب با همسر بی‌مسوولیت خود داشته باشند تا دچار چالش نشوند.
لجبازی و قطع رابطه با همسر بی‌ مسوولیت اصلاح رفتار او را دشوارتر خواهد کرد پس بهتر است زن یا مرد با صلح و آشتی نسبت به رفع این خصلت در طرف مقابل‌شان اقدام کنند تا نتیجه بهتری را دریافت کنند. در این میان بهتر است در چنین مواردی زوج‌ها با شرکت در کلاس‌های مشاوره‌ خانواده و گرفتن مشاوره از روان‌شناسان متخصص در این زمینه رفتار همسر خود را تا حدود زیادی اصلاح کنند و راهکارهای مناسبی را در این زمینه به‌کار ببرند.

سیما فراهانی - ضمیمه تپش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها