معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا از ترفند جدید مجرمان سایبری با سوء استفاده از نام و اعتبار شرکت ایران خودرو با عنوان فرا رسیدن شصتمین سالگرد تاسیس این شرکت خودروسازی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۰۳۰۷

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ رامین پاشایی در این باره اظهار کرد: براساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و گزارشات متعدد مردمی به این پلیس، مشخص شد مجرمان سایبری با سوء استفاده از نام و اعتبار این شرکت خودرو سازی و سایر ترفندها با ارسال تصاویر و لینک های آلوده بمنظور کلاهبرداری از هموطنان با موضوع شرکت در قرعه کشی شصتمین سالگرد احداث این شرکت خودروسازی و تشویق هموطنان به تکمیل فرم های نظرسنجی، مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند که در این اقدام مجرمانه ارسال لینک‌های آلوده صرفاً از طریق پیام رسان‌های غیر بومی و شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال انتشار است.

وی ادامه داد: لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمین اینترنتی با این شگرد مجرمانه، با کنترل صندوق پیامک تلفن همراه و سرقت اطلاعات محرمانه بانکی متقاضیان، نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها اقدام می‌کنند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس فتا، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا گفت: براساس اقدامات فنی و انتظامی پلیس فتا تعدادی تارنما مجرمانه در این خصوص شناسایی و ضمن مسدودسازی، اقدام قضایی بر علیه مرتکبین در جریان است.

پاشایی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از وقوع چنین مواردی ضمن افزایش سطح آگاهی و سواد رسانه‌ای خود فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورده و از باز کردن لینک‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس به صورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا به هموطنان توصیه کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تلفن 096380 یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir موضوع را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها