رئیس بنیاد مستضعفان در افتتاح کارخانه کنسانتره سنگ آهن سنگان خبر داد:

سرمایه گذاری 14 هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در منطقه محروم و مرزی خواف

رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح کارخانه کنسانتره ۲.۵ میلیون تنی سنگ آهن سنگان در منطقه محروم و مرزی خواف، از سرمایه گذاری مجدد بنیاد برای احداث یک کارخانه کنسانتره ۲.۵ میلیون تنی دیگر و یک کارخانه بزرگ ۵ میلیون تنی گندله‌سازی در این منطقه محروم خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۵۹۶۸
 
سرمایه گذاری 14 هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در منطقه محروم و مرزی خواف
 
به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در مراسم افتتاح کارخانه کنسانتره سنگ آهن سنگان با اشاره به مرزی بودن این منطقه اظهار کرد: امروز توفیقی به دست آمد که در ماه مبارک رجب و در آستانه میلاد پربرکت حضرت رسول اکرم (ص) در استان خراسان رضوی و این منطقه حضور پیدا کنیم.
 
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه کارخانه کنسانتره سنگ آهن سنگان، مواد اولیه 1.5 میلیون تن فولاد را تامین می کند گفت: این کارخانه ظرفیتی معادل 10 درصد به تولید کنسانتره سنگ آهن کشور اضافه می کند و بنیاد مستضعفان تقریبا 4 هزار میلیارد تومان در این کارخانه سرمایه گذاری کرده است.
 
وی با تاکید بر اینکه در راه اندازی این کارخانه، هیچ نیروی خارجی دخالت نداشت افزود: ما اطمینان می دهیم که سرعت این پروژه و دقت کار نیروهای جوان و متخصص کشورمان قطعا بهتر از شرایطی بود که خارجی ها در آن حضور پیدا می کردند و این یعنی اقتصاد مقاومتی و شکست تحریم ها. دشمن تصور می کرد با تنگ کردن فضا، کار و تولید می خوابد ولی در هیچ کجایی از بنیاد، کار به دلیل تحریم ها تعطیل نشد.
 
فتاح با بیان اینکه امام راحل، باور می توانیم را در دل ملت ایران زنده کرد، گفت: امروز ما کارخانه ای را افتتاح کردیم که تمام ضوابط و استانداردهای فنی و محیط زیستی در آن رعایت شده است.
 
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد، فعالیت های اقتصادی اش را با هدف توسعه زیرساخت های کشور از یک سو، و بهره‌مند شدن محروم و مستضعفان کشور از سود حاصل این فعالیت ها انجام می دهد گفت: ما به دنبال تکمیل زنجیره فولاد در بنیاد مستضعفان هستیم و امروز کلنگ آغاز عملیات اجرایی گندله سازی به ظرفیت 5 میلیون تن را به زمین زدیم و مقرر شده 6000 میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری کنیم و احداث آن نیازمند ساخت یک کارخانه کنسانتره دیگر به ظرفیت 2.5 میلیون تن با سرمایه گذاری 4 هزار میلیارد تومان است و این یعنی سرمایه گذاری 14 هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در این منطقه.
 
وی با تاکید بر اینکه امروز کشور در تولید فولاد خودکفا است، گفت: این فعالیت بنیاد در صنعت فولاد باعث اشتغالزایی در کشور و رونق اشتغال برای نیروهای بومی این منطقه و جنوب کشور شده است.
 
فتاح با انتقاد از عدم توسعه متوازن در منطقه گفت: ما به این موضوع توجه داریم که در کنار فعالیت های اقتصادیمان باید به مسئولیت اجتماعی شرکت ها در قبال مردم منطقه توجه داشته باشیم. لذا در کنار فعالیت محرومیت زدایی خود در شهرستان رشتخوار به عنوان یکی از مناطق هدف محرومیت زدایی بنیاد در همسایگی خواف، سهم قابل توجهی را از هزینه های 2 بانده کردن جاده تایباد به خواف و 2 بانده کردن خط ریلی خواف که این شهرستان را به خط آهن سراسری کشور متصل می کند بر عهده گرفتیم.
 
رئیس بنیاد مستضعفان در پایان از مسئولان خواست که با توجه به تحریم ها و هدف دشمن برای کم کردن توان تولید در کشور، همراهی کاملی برای کمک به تولید در کشور داشته باشند.
 
به گفته فتاح، احداث این کارخانه در طول۳۰ ماه و در اوج تحریم و شیوع کرونا به بهره‌برداری رسید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها