ریزش مو در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد. اما معمولا هر چه سن بالاتر می‌رود، موهای سر کم‌پشت‌تر شده و ریزش موها به شکل محسوسی خود را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۵۴۴۳۵
 
بهترین زمان برای کاشت مو چه سنی است؟
 
 
البته که افزایش سن تنها یکی از دلایل ریزش مو است و افراد زیادی هستند که در سنین جوانی هم دچار این مشکل هستند و در اثر دلایلی مانند ژنتیک، انواع بیماری‌های جسمی و روحی، مصرف بعضی از داروها، استرس و... بخش زیادی از موهای خود را از دست می‌دهند. از آنجایی که موها یکی از معیارهای جذابیت به حساب می‌آید، از دست دادن بخش زیادی از موها می‌تواند تاثیر زیادی در ظاهر و حتی اعتماد به نفس افراد بگذارد. به همین خاطر بسیاری از افراد از همان ابتدای جوانی به دنبال راه‌هایی برای بازگرداندن موهای از دست رفته خود هستند. همان‌طور که می‌دانید کاشت مو تنها راه دائمی و تضمینی برای پرپشت کردن موهای سر است؛ اما آیا در هر سنی می‌توان برای کاشت مو اقدام کرد؟ آیا باید کاشت مو را در یک سن خاص انجام داد؟ در این مقاله به شما می‌گوییم که بهترین زمان برای کاشت مو چه سنی است. پس با ما همراه باشید.

حداقل سن کاشت مو چقدر است؟

ریزش مو دلایل زیادی دارد و روش درمان آن هم تا حد زیادی به دلیل آن بستگی دارد. مثلا اگر ریزش موی شما به خاطر داروهایی است که مصرف می‌کنید، پس باید اول از هرچیز مصرف آن دارو را با نظر پزشک کنار بگذارید. یا اگر در اثر ابتلا به یک بیماری دچار ریزش مو شده‌اید، تا زمانی که بیماری خود را درمان نکرده‌اید نمی‌توانید انتظار داشته باشید، روش‌های درمان ریزش مو روی شما تاثیر بگذارد. پس هر ریزش مویی را نمی‌توان با کاشت مو درمان کرد.

از طرفی ریزش مو معمولا الگوهای مشخصی دارد. در همین راستا، کلینیک صدف در مورد حداقل سن برای کاشت مو سر چنین می‌گوید: «افراد جوانی که کمتر از ۲۵ سال سن دارند، به این دلیل که طرح ریزش موی آن‌ها معلوم نیست کاندید خوبی برای این عمل نیستند؛ مگر در موارد استثنایی. افرادی که در پشت سر یا کناره سر موی کافی ندارند هم کاندیدای خوبی برای این عمل نیستند. همچنین افرادی که دارای بیماری‌های التهابی در سر بوده یا به بیماری‌های خودایمنی مبتلا هستند و درمان دارویی می‌شوند، به این دلیل که ممکن است کاشت مو باعث عود بیماری شود، نباید نسبت به این عمل اقدام کنند.»

بهترین سن برای کاشت مو چه زمانی است؟

هیچ پاسخ درست یا غلطی برای این سوال وجود ندارد. چون انجام کاشت مو کاملا به شرایط جسمانی مراجعه‌کننده بستگی دارد. ممکن است شرایط جسمانی شما با دیگران متفاوت باشد و شما زودتر از یک فرد دیگر به کاشت مو نیاز داشته باشید. پس نمی‌توانیم یک قاعده کلی را برای تمام مردم جهان در نظر بگیریم.

با این حال، برای انجام کاشت مو باید الگوی ریزش موی شما به طور کامل مشخص شده باشد. پس بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند که تا ۳۰ سالگی برای انجام کاشت مو صبر کنید. اما در این مدت می‌توانید از راه‌های دیگری برای کاهش احتمال ریزش موها یا تقویت ریشه موهای خود استفاده کنید.
 
بهترین زمان برای کاشت مو چه سنی است؟

چه کسانی کاندید مناسب کاشت مو هستند؟

کسانی که به ظاهر خود اهمیت می‌دهند و می‌خواهند تراکم موها در قسمت‌های کم‌موی سر خود را بیشتر کنند می‌توانند برای کاشت مو گزینه مناسبی باشند. البته شرایط دیگری هم وجود دارد که پزشک قبل از انجام کاشت مو، آن‌ها را به‌طور دقیق بررسی می‌کند. پس برای انجام کاشت مو باید موارد زیر را در خود بررسی کنید تا ببینید آیا کاندید مناسبی برای این عمل هستید یا نه:

·         سن مناسب: از نظر فنی، در هر سنی کاشت مو قابل‌انجام است. اما نتیجه کاشت مو برای افراد زیر ۲۵ سال ممکن است رضایت‌بخش نباشد. پس افراد بالای ۲۵ یا حتی ۳۰ سال کاندید مناسبی برای کاشت مو هستند.

·         سلامت جسمانی: قبل از انجام هر عملی باید از سلامت عمومی برخودار باشید و سیستم ایمنی سالمی داشته باشید. افرادی که دارای بیماری‌های مزمن مانند دیابت هستند یا از داروهای خاصی استفاده می‌کنند، حتما باید وضعیت پزشکی خود را با متخصص پوست و مو در میان بگذارند.

·         سبک زندگی مناسب: کسانی که یک سبک زندگی سالم دارند، از رژیم غذایی متعادلی پیروی کرده و ورزش می‌کنند، کاندید مناسب‌تری برای کاشت مو هستند. به بیان دیگر، کسانی که سیگار یا قلیون مصرف می‌کنند و الکل می‌نوشند، نمی‌توانند انتظار خوبی از کاشت مو داشته باشند.

·         داشتن بانک موی مناسب: کسانی که بانک موی مناسب و سالمی دارند، می‌توانند گزینه خوبی برای کاشت مو باشند.

·         داشتن انتظارات واقع‌بینانه: یکی از مهم‌ترین شرط‌ها برای انجام کاشت مو داشتن انتظارات واقع‌بینانه است. کاشت مو عملی است که چند ساعت به طول می‌انجامد، اما چندین ماه طول می‌کشد تا نتیجه نهایی را مشاهده کنید. پس افرادی که انتظارات واقع‌بینانه‌ای از عمل خود داشته باشند، کاندید مناسبی برای این عمل هستند.

مزوتراپی روشی برای افرادی که نمیتوانند کاشت مو انجام دهند

همان‌طور که گفتیم تمام افراد نمی‌توانند گزینه مناسبی برای انجام کاشت مو باشند. افرادی که بانک موی مناسبی ندارند، زیر ۳۰ سال سن دارند و کسانی که به دلیل داشتن بیماری از انجام عمل جراحی کاشت مو منع می‌شوند، می‌توانند از راه‌های جایگزین برای تقویت موهای خود استفاده کنند. مزوتراپی یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای چنین افرادی است.

کلینیک صدف درباره مزوتراپی مو چنین می‌گوید: «مزوتراپی مو یک روش مدرن شامل تزریق مستقیم داروها به پوست سر است. این تکنیک روی اپیدرم، بافت همبند پوست، گردش خون و سیستم ایمنی و حسی-عصبی تاثیر می‌گذارد و عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد. به تجربه ثابت شده است که این روش درمانی می‌تواند شکل‌های مختلفی از طاسی را درمان کند. با این حال، شواهد علمی کمی وجود دارد که نشان دهد این روش می‌تواند ریزش موها را از بین ببرد. ایده اصلی مزوتراپی موی سر این است که با تامین مواد مغذی، سلول‌های پوستی و فولیکول‌های مو بازیابی و تقویت شده و رشد موها تحریک شود».

کلام آخر

کاشت مو یک عمل زیبایی است که برای درمان ریزش مو و بهبود تراکم موهای روی سر انجام می‌شود. این عمل که یک دریچه امید برای کسانی است که از طاسی بخشی از سر خود رنج می‌برند، برای تمام افراد مناسب نیست. در این مقاله به شما گفتیم که چه کسانی با چه شرایطی و در چه سنی می‌توانند بهترین نتیجه را از این عمل دریافت کنند. با این حال، اگر شما یکی از این افراد نیستید، مزوتراپی یک راه فوق‌العاده برای ترمیم موها و تقویت آن‌ها به حساب می‌آید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها