در عصر حاضر به دلیل تکنولوژی‌های پیشرفته و توسعه روزافزون صنعت پزشکی، بسیاری از افراد برای بهبود سیمای خود برای کاشت مو اقدام می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۵۴۵۸۹
 اگرچه راهکارهای دیگری نیز مانند پروتز مو وجود دارد، ولی کاشت مو می‌تواند انتخاب مناسب‌تری نسبت به راهکارهای دیگر باشد. سؤال بسیاری از داوطلبان این جراحی اینجاست که آیا نتایج کاشت مو دائمی است؟ 
 
آیا نتایج کاشت مو دایمی است چه مدت بعد از کاشت مو میتوانید به نتیجه دلخواه برسید

اگر شما یا نزدیکانتان قصد کاشت مو دارید می‌توانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، کلینیک کاشت مو vip در این مطلب به تمام سوالات شما پاسخ میدهد

نتایج کاشت مو در مراحل متفاوت
مراحل اولیه بعد از کاشت مو
بروز علائم و عوارضی که بعد از کاشت مو

کاشت مو یا ترمیم مو یک جراحی سرپایی تلقی می‌شود که بعد از انجام جراحی شامل دوره‌های التیام و ریکاوری است. در واقع در کاشت مو فولیکول‌های موی خود شخص به قسمت‌های طاس یا کم‌پشت سر که مو در آن قسمت جمجمه تنک شده است پیوند زده می‌شود. نتایج کاشت مو برای مدت بسیار طولانی جریان دارد و به همین دلیل دائمی محسوب می‌شود. استخراج واحدهای فولیکولی از بانک مو باید با دقت بالایی انجام شود تا بانک موی شما آسیب نبیند. بعد از جابه‌جایی فولیکول‌های مو، غیرقابل‌بازگشت است و نمی‌توان این وضعیت را به حالت قبل باز گرداند.

در کاشت مو از فناوری میکرو گراف یا میکرو کاشت برای پیوند فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. استخراج این فولیکول‌ها می‌تواند به‌صورت برداشت نواری و یا برداشت واحدهای فولیکولی صورت بگیرد. در واقع این یک اتفاق کاملاً طبیعی است که تعدادی از موهای سر در سه ماه اول بعد از عمل کاشت مو بریزند. اما این ریزش مو برای همیشه ماندگار و پایدار نیست.

نتیجه کاشت مو

بعد از کاشت مو ممکن است دلمه‌هایی در محل‌هایی که مو کاشته شده ایجاد شود که نباید به این دلمه‌ها دست بزنید و به دیگران نیز تذکر بدهید که از لمس آن‌ها بپرهیزند. این دلمه‌ها خود بعد از ده روز پس از جراحی از بین می‌روند و جای نگرانی وجود ندارد. همچنین پیشانی تا مدت یک هفته بعد از عمل دچار تورم خفیفی می‌شود.

بعد از اتمام کاشت مو پوست سر در قسمت بانک مو دچار تورم و قرمزی می‌شود که این مسئله یک امر طبیعی بعد از عمل است. این قرمزی و تورم بعد از عمل عارضه نگران‌کننده‌ای نیست و حداکثر در مدت هفت الی یازده روز التیام میابد و بعد از آن به‌طور کامل از بین می‌رود و پوست به حالت قبل باز می‌گردد.

طی دو تا چهار هفته بعد از عمل موها، موهای کوچک موجود در فولیکول‌ها دچار ریزش کلی می‌شوند و تا سه ماه بعد از عمل طول می‌کشد و در این دوره هیچ مویی رشد نمی‌کند و همین مسئله باعث ناامیدی بسیاری از افراد می‌شود، اما باز هم متذکر می‌شویم که هیچ جای نگرانی نیست. در حقیقت این شوک ریزشی یک نشانه امیدوارکننده در روند کاشت مو محسوب می‌شود. کسانی که کاشت مو انجام می‌دهند باید بعد از انجام عمل، بدن خود را به‌خوبی تقویت کنند تا فولیکول‌های پیوندی بتوانند به‌خوبی فعالیت کنند.

اولین نتایج، بعد از کاشت یا ایمپلنت مو بعد از سه ماه قابل‌مشاهده است. در ماه سوم فولیکول‌های پیوند زده شده اصطلاحاً بیدار می‌شوند و همچنین می‌توان با استفاده از آمپول تقویت مو رشد آن را تسریع بخشید.

همان‌طور که قبلاً گفته شده است بعد از کاشت مو، به مدت یک هفته الی یازده روز پوست سر در ناحیه‌ای که  بانک مو در آن قسمت قرار دارد، دچار عوارضی چون تورم و قرمزی می‌شود. این عوارض در سه ماه اول بعد از جراحی به‌طور کامل از بین می‌رود. همچنین احتمال بروز عفونت در اثر استخراج فولیکول به صفر می‌رسد. در این زمان موهای تازه کاشته شده که بسیار نازک و کم‌رنگ هستند شروع به رشد می‌کنند و سطح پوست را به‌صورت تیغ تیغ در می‌آورند. در این مدت حدود سی درصد از موهای تازه پیوند خورده جوانه می‌زند.
 
آیا نتایج کاشت مو دایمی است چه مدت بعد از کاشت مو میتوانید به نتیجه دلخواه برسید
 

نتایج کاشت مو بعد از گذشت شش ماه

شش ماه تنها نیمی از دوره برای نهایی شدن نتیجه کاشت مو است. در ابتدا رشد موهای کاشته شده در سر ممکن است همانند  موهای بدن نازک و مجعد و حالت دار باشد، اما جای نگرانی نیست زیرا با بلندتر شدن موها نه‌تنها حالتشان صاف می‌شود بلکه ضخیم‌تر هم می‌شود. اما محسوس‌ترین جهش رشت موی ضخیم در ماه نهم اتفاق می‌افتد. همچنین تجربه نشان می‌دهد که نتیجه و مقدار رشد مو در طول این شش ماه در هر فرد نسبت به دیگری می‌تواند متفاوت باشد. حتی ممکن است با توجه به تفاوت رشد مو از ریشه، همچنان در برخی از افراد شاهد رشد حداقل پنجاه درصدی مو نسبت به قبل و کم تراکمی یا طاسی مو باشیم.

همه در چنین مواقعی انتظار یک بازدهی خوب بعد از عمل را داریم و برای داشتن موهایی بهتر لحظه‌شماری می‌کنیم ولی با توجه به تفاوت رشد مو در افراد مختلف، در این موارد بهترین کار این است که کمی صبورتر باشیم و در صورت طاسی و کم تراکمی مو شش ماه بعد از کاشت مو به کلینیک کاشت مراجعه کرده و این مسئله را با پزشک خود در میان بگذاریدم. به نکات و دستورالعمل‌های پزشکتان توجه نموده و آن‌ها را رعایت کنید.

نتایج نهایی کاشت مو (بعد از گذشت نه ماه الی یک سال)

بعد از گذشت نه ماه از کاشت و پیوند مو، نتایج کاشت به‌طور واضح‌تری نمایان می‌شود. حتی در افرادی که به دلیل پایین بودن سرعت رشد مو از ریشه نیز بعد از شش ماه کم تراکمی و کم حجمی مشاهده می‌شود، بعد از گذشت نه ماه شاهد تفاوت محسوسی نسبت به قبل از عمل هستیم. پس از گذشت نه ماه از کاشت مو، ضخامت موها نسبت به قبل بیشتر می‌شود و همچنین رنگ موهای تازه پیوند خورده به رنگ اولیه موی فرد نزدیک‌تر می‌شود و نیز تراکم و حجم مو به حد دلخواه می‌رسد. پوست سر در منطقه‌ای که بانک مو قرار دارد به‌طور کامل بهبود میابد و دیگر هیچ اثری از آن باقی نمی‌ماند.

علاوه بر این، بعد از گذشت نه ماه همه فولیکول‌های کاشته شده (نود الی صد درصد) رشد می‌کنند. سرانجام بعد از گذشت نه ماه از زمان کاشت مو یعنی زمانی که تمامی فولیکول‌های کاشته شده رشد کردند و سر زدند، شخصی که کاشت مو انجام داده است تازه وارد مرحله رشد مو می‌شود. یعنی مرحله‌ای که تمام موها سر زده‌اند و از زیر پوست بیرون آمده‌اند و حال باید بلند شوند. درواقع می‌توان گفت این بازه زمانی نه ماهه تنها یک فرصت برای ظهور فولیکول‌های تازه کاشته شده است و نمی‌توان عملاً از آن به‌عنوان رشد مو یاد کرد.

البته ناگفته نماند که در تمامی این مراحل فرد باید به تمامی دستورالعمل‌های پزشک معالج خود توجه کند و بدون کاستی رعایت کند تا به نتیجه دلخواه خود برسد. هیچ کاری بدون سختی به نتیجه نمی‌رسد. کافی است در طول این دوره صبورتر عمل کنید.
 
آیا نتایج کاشت مو دایمی است چه مدت بعد از کاشت مو میتوانید به نتیجه دلخواه برسید

کجا برای کاشت مو مناسب است؟

می‌گویند ظاهر انسان‌ها مهم‌ترین عنصر برای شناخت آن‌ها است، شاید این جمله از نظر بسیاری از افراد کمی اغراق‌آمیز باشد که چرا تا زمانی که شخصیت انسان پدیدآورنده هویت اوست از مهم بودن ظاهر بحث می‌شود؟ آری کاملاً منطقی است که چهره نمی‌تواند گویای باطن باشد، اما این حقیقت هم که ظاهر انسان‌ها در وهله اول نخستین معیار قابل‌مشاهده هست نیز غیرقابل‌انکار است. همچنین نمی‌توان کتمان کرد که ظاهر ما آیینه‌ای از باطن ما است همان‌طور که سیرت ما بازتابی از صورت ما است!

بر همین اساس می‌توان لحاظ کرد که عوامل زیبایی صورت، تأثیر بسزایی در دید اول افراد نسبت به ما دارند، هیچ آدمی را نمی‌توان در دیدارهای نخستین با اخلاقش شناسایی کرد اما با ظاهرش چرا! یکی از عوامل زیبایی صورت موی سر است که جذابیت آقایان را چندین برابر می‌کند و زیبایی خانم‌ها را بی‌نقص و قابل‌ستایش، در نتیجه اگر به هر دلیلی موی سر شما کم‌پشت است یا حتی کاملاً ریخته است، پیشنهاد ما به شما این است که قبل از تصمیم گیری حتماً جهت کاشت مو نمونه عمل های کلینیک کاشت مو VIP را در  پیج اینستاگرام این کلینیک با ای دی  vip_kasht  بررسی کنید

همچنین برای طرح سوالات یا نیاز به راهنمایی با شماره واتس آپ 09120998715 تماس بگیرید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها