در راستای تعیین ضرب الاجل های ساختگی؛

آمریکا: مذاکرات با ایران به نقطه حساسی رسیده است

سی ان ان به نقل از منابع مطلع اعلام کرد نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به کنگره این کشور گفته هفته‌های آینده تکلیف توافق با ایران مشخص می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۳۹۹۷

به گزارش جام جم آنلاین، خبرگزاری سی ان ان به نقل از منابع آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد: «دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است تنها تا پایان فوریه فرصت دستیابی به یک توافق وجود دارد.»

این منبع ادعا کرده است: «اگر توافق تا پایان فوریه احیا نشود، واشنگتن قصد دارد مسیر خود را تغییر دهد. با این حال تاکنون اختلافات طرفین کاهش پیدا کرده و به اولویت اصلی همه هیأت‌ها بدل گشته است.»

این منبع با انداختن توپ در زمین ایران نیز به سی ان ان گفت: «دستیابی به توافق مستلزم اتخاذ تصمیمات سیاسی از سوی ایران است.»

اما به گفته مقامات اروپایی در حوزه‌های مختلف مذاکراتی پیشرفت‌ های قابل توجهی در وین حاصل شده و حصول توافق نهایی به تصمیمات سیاسی در واشنگتن گره خورده است.

در راستای ارائه توضیحات دولت به کنگره آمریکا رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با رفتن به کنگره اعلام کرده است هفته‌های آینده سرنوشت توافق را تعیین می‌کند.

دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین اتریش بعد از وقفه‌ای چندروزه دیروز (سه‌شنبه) با حضور نمایندگان آمریکا و ۱+۴ دوباره از سرگرفته شد. ایران در جریان این دور از گفتگو‌ها بر موضع خود مبنی بر لغو تمامی تحریم‌ ها تأکید و اعلام کرده است که توافق جدیدی را نمی‌پذیرد یا تعهدی بیش از آنچه در قالب اصلی برجام آمده است، نخواهد پذیرفت.

شایان ذکر است که مقامات غربی بار‌ها اعلام کرده‌اند که مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران وارد مراحل نهایی خود شده و دور هشتم مذاکرات دور نهایی خواهد بود.

چندی پیش آمریکا برخی از معافیت‌ های تحریمی در خصوص برنامه هسته‌ای کشورمان را بازگردانند. مقامات ایرانی در این خصوص اعلام کردند این معافیت‌ها کافی نبوده و این کشور باید اقدامات ملموس‌تری اتخاذ کند، در همین راستا ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد معافیت‌های جدید درباره ایران به نفع این کشور است و این معافیت‌ها ارتباطی با دادن امتیاز اقتصادی به ایران ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها