اداره کل هواشناسی استان تهران هشدار داد

کاهش دما و بارش باران و برف در پایتخت

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، نسبت به افزایش آلاینده‌های جوی در ۴ شهر و شرایط بسیار ناسالم برای تمام گروه‌های سنی هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۵۰۱۴۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در جنوب کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در تنگه هرمز، جنوب شرق فارس، برخی مناطق خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

فردا سه شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در جزایر واقع در تنگه هرمز، برخی مناطق کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ابرناکی، رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد. طی امروز و فردا در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری پیش‌بینی شده است.

روز چهارشنبه به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال‌غرب کشور در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و شمال کردستان وزش باد شدید و بارش باران پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال بوشهر، غرب اصفهان و قم را فرامی‌گیرد. در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش‌ها در سواحل دریای خزر و استان خراسان شمالی آغاز می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه در سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس در غرب و جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، برخی مناطق مرکزی ایران، شرق و شمال شرق کشور بارش و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. بارش در ارتفاعات این مناطق به‌شکل برف خواهد بود.

شنبه هفته آینده در شرق و شمال‌شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده و به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

طی ۲ روز آینده تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج و متلاطم است و در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. روز‌های سه‌شنبه و چهراشنبه در شمال غرب و سواحل دریای خزر افزایش ۵ تا ۷ درجه و رو‌های پنجشنبه و جمعه کاهش ۷ تا ۹ درجه‌ای دما پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: تشدید پایداری جو

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۹

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۰

نوع مخاطره: انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا.

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۹: اصفهان، کرج و تهران.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۰: اصفهان، کرج، مشهد و تهران.

اثر مخاطره: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توام با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی در صورت عدم رعایت و کنترل منابع آلاینده، احتمال شرایط بسیار ناسالم به‌ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی.

توصیه: مدیریت جهت کاهش تردد خودرو‌ها و کنترل فعالیت واحد‌های صنعتی، تاکید بر عدم تردد برای تمام گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها