تزریق ژل به مچ پا به‌عنوان یکی از روش‌های درمانی و زیبایی جهت زیباتر کردن این ناحیه از پا ها و ایجاد تناسب و تقارن در این قسمت مورداستفاده می‌باشد.
کد خبر: ۱۳۴۸۹۴۳
ساق‌های پا می‌توانند تأثیر بسزایی در جذابیت فرم بدنی افراد داشته باشد. هماهنگی و تناسب پا ها با بقیه اندام‌های بدن برای افرادی که به زیبایی‌اندام خود اهمیت می‌دهند بسیار مهم است، به‌عنوان‌مثال در خانم‌هایی که لگن پهنی دارند، پا های لاغر می‌تواند کمی ناهماهنگ به نظر برسد. روش چاق کردن ساق پا برای مردان و زنان سالمی طراحی‌شده است که تمایل دارند عضلات ساق پای آن‌ها ظاهری پُر و ورزیده داشته باشد. یکی از روش‌های مناسب برای اصلاح شکل پا ها، تزریق ژل است.

تزریق ژل به مچ پا به‌عنوان یکی از روش‌های درمانی و زیبایی جهت زیباتر کردن این ناحیه از پا ها و ایجاد تناسب و تقارن در این قسمت مورداستفاده می‌باشد. تزریق ژل به مچ پا علاوه بر جنبه زیبایی می‌تواند جنبه درمانی نیز داشته باشد در این مقاله به تزریق ژل به مچ و ساق پا می‌پردازیم.
 

تزریق ژل به ساق و مچ پا و نحوه انجام آن
تزریق ژل به ساق پا


برخی از افراد برای بهبود نمای ظاهری ساق پا مایل به انجام عمل جراحی می‌باشند. غالباً آقایان پس از ماهیچه‌ای شدن اندامشان، فرایند چاق شدن ساق پا را برای بهبود ظاهر ساق پاهایشان درخواست می‌کنند. ساق پای برخی دیگر از مردان و زنان به‌طور ژنتیکی لاغر است و این افراد تمایل دارند که ساق پایشان ظاهری پرتر، گرد تر و حتی ماهیچه‌ای‌تر پیدا کند. تزریق ژل یکی از گزینه‌های پیش روی این افراد برای فرم دهی دلخواه به ساق پاهایشان می‌باشد.

برای تزریق ژل به ساق پا، همانند سایر تزریق‌های ژل به نقاط مختلف صورت و بدن، ماده معمول برای تزریق اسید هیالورونیک می‌باشد. هیالورونیک اسید طیف متنوعی از عملکردهای اصلی را در سرتاسر بدن تسهیل می‌کند، ازجمله فرآیند ترمیم بافت پوست و حفظ عملکرد مفصل.

برای تزریق ژل به ساق و مچ پا ابتدا پوست ناحیه تزریق پیش از شروع درمان استریل می‌شود و سپس سوزن به داخل مفصل فرد وارد می‌شود. سپس اسید هیالورونیک از طریق چندین برش میلی‌متری به‌طور عمیق تزریق می‌شود. فرایند درمان تحت بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد و فرد در طی انجام آن کاملاً هوشیار می‌باشد. این امر به فرد این امکان را می‌دهد که تغییرات در حال اتفاق را ببیند. تمام این فرایندها از طریق برش 2 میلی‌متری ایجادشده در چین پشت زانو انجام می‌گیرد. فرایند درمان حدود 45 دقیقه زمان می‌برد و بسته به میزانی که فرد دوست دارد ساق‌های پا چاق شوند، می‌توان میزان متفاوتی از این ژل (10 میلی‌لیتر) را تزریق نمود. در مورد میزان ماندگاری این عمل نیز به‌طور تقریبی نیاز است که هر 10 تا 12 ماه تزریق تکرار شود.
 

 تزریق ژل به مچ پا


زیباسازی و یا چاق شدن مچ پا به شکل زیبا و مناسب یک عمل زیبایی می‌باشد که باهدف اصلاح شکل و اندازه مچ پا صورت می‌گیرد. اصلاح فرم پا ها در قسمت مچ می‌تواند با استفاده از یک روش و یا با ترکیب چندین روش انجام شود. تزریق ژل در حال حاضر یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای بهبود فرم مچ پا می‌باشد. یکی از اهداف روش درمانی تزریق ژل اصلاح فرم پا ها می‌باشد. با استفاده از تزریق ژل به مچ پا می‌توان ظاهر خمیده و لاغر مچ پا را درمان کرد. روش چاق کردن مچ پا با استفاده از تزریق ژل برای افرادی پرکاربرد می‌باشد که از سلامت جسمانی کامل برخوردار هستند و تمایل دارند مچ پا های آن‌ها زیباتر دیده شود.
 

تزریق ژل به ساق و مچ پا و نحوه انجام آن
درمان با تزریق ژل به پا


از این روش برای درمان آرتروز نیز استفاده می‌شود. به‌طورکلی این روش به‌عنوان جایگزینی برای جراحی تنها برای بیمارانی توصیه می‌شود که درمان‌های قدیمی غیر جراحی برای آن‌ها موفقیت‌آمیز نبوده است. در اینجا نیز همانند سایر تزریقات ژل از هیالورونیک اسید استفاده می‌شود. هیالورونیک اسید به‌طور طبیعی یکی از مواد تشکیل‌دهنده مایع سینوویال مفصلی و غضروف است. هیالورونیک اسید یکی از عناصر اصلی و همچنین یکی از دو ماده مرطوب‌کننده طبیعی بدن است که چسبندگی مایع مفصلی (سینوویال) را افزایش می‌دهد. مایع سینوویال یک ماده غلیظ شبیه به ژل است که مسئول برداشتن فشار از روی مفصل است و برای کاهش سایش مفاصل روی‌هم مفاصل را روان می‌کند. از این ماده برای درمان آرتروز استخوان استفاده می‌شود که به‌صورت تزریق چندباره هیالورونیک اسید در حفره مفصلی انجام می‌گیرد. تصور می‌شود که این تزریقات چسبندگی مایع مفصلی را تأمین کرده (مکمل روان کننده)، مفصل را روان می‌کند و فشار را از روی آن برمی‌دارد.

این‌گونه تصور می‌شود که این ماده نقشی اساسی در روان کردن مفصل و مقاومت غضروف دارد و از غضروف در سطح سلولی محافظت می‌کند. تزریق هیالورونیک اسید می‌تواند علائم بالینی مرتبط با آرتروز استخوان ازجمله درد، ورم، خشکی و از دست رفتن دامنه حرکتی را بهبود ببخشد. این علائم بالینی به علت تحلیل رفتن و تجزیه شدن لایه سطحی غضروف و از دست رفتن چسبندگی مایع سینوویال به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم بروز می‌کند.
 

مراحل تزریق ژل ساق


در این روش پس از برگزاری جلسات مشاوره و بررسی و معاینه دقیق بیمار و انجام عکس‌برداری‌های لازم تزریق صورت می‌گیرد. برای تزریق در ابتدا محل تزریق به‌طور کامل استریل می‌شود. سپس سوزن به داخل مفصل مبتلا وارد می‌شود و به میزان موردنظر تزریق ژل انجام می‌شود. اغلب اوقات پیش از انجام تزریق، یک داروی بی‌حسی موضعی روی پوست مالیده می‌شود یا مقدار کمی لیدوکائین به مفصل تزریق می‌شود تا آن ناحیه را برای مدت کوتاهی بی‌حس کند. اثر داروی بی‌حسی معمولاً در عرض چند ساعت از بین می‌رود. این درمان معمولاً شامل 3 الی 5 تزریق داخل مفصلی به‌طور هفتگی است. نتیجه درمان کاملاً متغیر است. زمانی که درمان موفق باشد، بهبود علائم را می‌توان تا شش ماه تجربه کرد. پس از تزریق ژل، فرد باید از دست‌کاری منطقه تحت درمان خودداری کند زیرا امکان جابه‌جا شدن انواع ژل تزریق وجود دارد و این امر ممکن است موجب بروز مشکلاتی برای او گردد. به‌طورکلی این تزریق می‌تواند برای افراد زیادی مناسب باشند اما برای کودکان، زنان باردار و شیرده و همچنین افراد مبتلابه عارضه‌های التهابی (ازجمله روماتیسم مفصلی) مناسب نیستند.
 

سخن پایانی


تزریق ژل به ساق و مچ پا روشی مدرن و جدید برای شکل‌دهی و حجم دهی این اندام‌ها به‌حساب می‌آید. تزریق ژل به مچ پا، علاوه بر کاربردهای زیبایی، کاربرد درمانی نیز دارد. ژل‌های تزریقی عوارض جانبی خاصی ندارند اما درصورتی‌که تزریق ژل در مراکز غیر معتبر انجام شود و یا از ژل‌هایی استفاده شود که مورد تائید وزارت بهداشت نباشد عوارض جانبی مختلفی را برای بیمار به همراه خواهد داشت. درنتیجه برای انجام این کار به پزشکان متخصص و کلینیک‌های معتبر رجوع نمایید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها