رسانه های دولتی مصر گزارش دادند که بیش از 500 نفر به دلیل نیش عقرب در جنوب مصر در بیمارستان ها بستری شدند. وقوع یک طوفان این موجودات خطرناک را از مخفیگاه‎هایشان بیرون کشیده بود.
کد خبر: ۱۳۴۷۹۴۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین،  فرماندار استان اسوان مصر گفت که در آخر هفته بارش های نادر، تگرگ و رعد و برق جان سه نفر را گرفت. علاوه بر این صدها نفر دچار گزیدگی عقرب شدند.

خالد عبدالغفار سرپرست وزارت بهداشت  مصر در بیانیه ای تایید کرد که هیچ مورد مرگ و میر ناشی از نیش عقرب گزارش نشده است.

عکس‌ها و فیلم‌های ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، خیابان‌های سیل‌زده و آسیب‌دیدگی خانه‌ها، وسایل نقلیه و مزارع کشاورزی را نشان می‌دهد. کلاس های مدارس به حالت تعلیق درآمده و قطعی برق در سراسر منطقه گزارش شده است.

به دلیل هجوم وحشتناک عقرب ها به منازل مسکونی تمامی بیمارستان ها به حالت آماده باش درآمده اند.

وزارت بهداشت به مردم اطمینان داد که دوزهای ضد زهر کافی در اختیار دارد و بیش از سه هزار  دارو در اسوان موجود است. حنفی گفت که دوزهای اضافی در نزدیکی مناطق کوهستانی و بیابانی ارسال شد.

کسانی که توسط عقرب‌ها گزیده شدند گفتند که علائم آنها شامل درد شدید، تب، تعریق، استفراغ، اسهال، لرزش عضلانی و تکان خوردن سر است.

الجزیره گزارش داد که کوه های اسوان محل زندگی عقرب دم چاق عربی است که از یونانی به "انسان کش" ترجمه می شود. آنها از خطرناک ترین عقرب های جهان به حساب می آیند که دارای سمی بسیار قوی هستند و سالانه باعث مرگ چند انسان می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها