دفتر دادستانی کل کشور اکوادور اعلام کرد که در پی درگیری خونین بین باندهای رقیب دست کم 68 نفر در زندانی در شهر گوایاکیل در اکوادور کشته و 25 نفر زخمی شدند.
کد خبر: ۱۳۴۷۵۲۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین ، آخرین قتل عام در ندامتگاه لیتورال رخ داد، همان زندانی که در آن حداقل 119 زندانی کمی بیش از یک ماه قبل در مرگبارترین شورش زندان های کشور جان خود را از دست دادند.

این آخرین خونریزی در موج خشونت در زندان‌های اکوادور در سال جاری است که تعداد کشته‌شدگان را به بیش از 280 زندانی رساند. گستردگی و وحشی گری خشونت بین باندهای قاچاق مواد مخدر رقیب که برای کنترل زندان ها با هم رقابت می کنند، کشور را مبهوت کرده است.

آخرین قتل عام نیز از این قاعده مستثنی نبود. ویدئوهایی که ظاهراً توسط زندانیان در یک شب در رسانه های اجتماعی منتشر شده است، نشان می دهد که قربانیان در حیاط زندان کتک خورده و زنده زنده سوزانده می شوند.

ویدئوهای دیگر زندانیان را نشان می‌دهد که برای توقف خشونت در حالی که صدای تیراندازی و انفجار در پس‌زمینه شنیده می‌شود، درخواست کمک می‌کنند. گاردین نمی تواند به طور مستقل منشاء ویدیوها را تأیید کند.رئیس جمهور اکوادور، گیلرمو لاسو، روز شنبه در توییتر به انتقاد از قضات پرداخت و آنها را مقصر چنین وضعیتی معرفی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها