مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: با ایجاد نم و رطوبت و ترک های ناشی از آن عملیات بازبینی و احداث ناکش های اطراف ساختمان همچنین سبک سازی بام و تقویت دیواره های موزه هنرهای معاصر اصفهان با هزینه 50 میلیارد ریال در دست اقدام است.
کد خبر: ۱۳۴۵۵۸۰

به گزارش جام جم انلاین اصفهان ؛ح سین کارگر با اشاره به ارزش تاریخی موزه هنرهای معاصر اظهار کرد: بنای موزه هنرهای معاصر در اوایل قرن یازدهم هجری همزمان با سلطنت شاه عباس اول به عنوان یکی از بناهای مجموعه دولتخانه صفوی بنیان شد و با توجه به کلمه «رکیب خانه» که به این مجموعه اطلاق می شود، مشخص می شود که این عمارت محل نگهداری لوازم سوارکاری و یراق آلات اصطبل دولتی بوده است.

*فرسودگی در ساختمان موزه هنرهای معاصر

وی افزود: بعد از حکومت صفوی این عمارت متروک بوده و در زمان قاجار به دستور حاج محمد حسین خان صدراعظم فتحلی شاه مجددا احیا و با الحاقات بنا، محل زندگی حاکم اصفهان یعنی مسعود میرزا ظل السلطان شد. در دوران پهلوی اداره آمار و ثبت احوال اصفهان در این مکان مستقر و بعد از آن محل استانداری اصفهان شد، با انتقال استانداری اصفهان به محل جدید این عمارت مخروبه توسط شهرداری اصفهان بازسازی و مرمت شد و در اسفند ماه سال 73 با کاربری موزه به بهره برداری رسید.

مدیر منطقه سه  شهرداری اصفهان با اشاره به بنای موزه هنرهای معاصر اصفهان تصریح کرد: مساحت این بنا دو هزار و 600 مترمربع است که حدود یک هزار و 200 مترمربع آن فضای نمایشگاهی با هفت بخش دائمی، کتابخانه، امور اداری و سالن اجتماعات است که به دلیل فرسودگی و ایجاد ترک های حاصل از نم و رطوبت، مرمت و بازسازی مجدد این بنا توسط منطقه سه در حال انجام است.

وی اضافه کرد: عملیات مرمت موزه هنرهای معاصر با سبک سازی بام آغاز و پس از کروم بندی و ایزولاسیون، سقف آن آجرفرش خواهد شد و به منظور کاهش رطوبت و ترک های ایجاد شده در ساختمان مرمت و احداث کانال های ناکش مجددا انجام و در نهایت با اجرای تزئینات و رنگ آمیزی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها