مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: گزارش کامل مراحل تخریب برج جهان نما به یونسکو ارسال شده است.
کد خبر: ۵۷۲۲۹۳
گزارش برج جهان نما به یونسکو ارسال شد

به گزارش فارس، محسن مصلحی، مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان افزود: در آخرین سفری که بازرسان یونسکو در 18 و 19 اردیبهشت به استان اصفهان داشتند 3 پروژه را مورد بازدید قرار دادند.

وی تصریح کرد: نحوه حفاظت مسجد جامع عتیق پس از ثبت جهانی، پروژه خط 1 و 2 متروی اصفهان و آخرین وضعیت تعدیل برج جهان نما، سه پروژه ای بود که توسط بازرسان یونسکو مورد بررسی قرار گرفت.

مصلحی در ادامه با اشاره به اینکه در بازدید از هر سه پروژه مدیران میراث فرهنگی استان، کارشناسان شهرداری و مترو اصفهان نیز حضور داشتند، یادآور شد: به منظور بررسی وضعیت این پروژه ها 5 نشست تخصصی با حضور معاون عمرانی استاندار، شهردار اصفهان و مدیرکل میراث فرهنگی استان با بازرسان یونسکو برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان اظهار داشت: بر اساس تصمیم گیری نهایی این جلسات ، شهرداری اصفهان موظف شد گزارش اجرای طرح خط 2 متروی این استان را تهیه و به میراث فرهنگی استان ارائه دهد، این گزارش به یونسکو ارسال شده و پس از تایید بازرسان یونسکو قابل اجرا خواهد بود، خط 1 مترو نیز در بخش های چهارباغ و سی و سه پل با پایش و نظارت دائم یونسکو اجرا می شود.

مصلحی افزود: در بازدید از برج جهان نما نیز مقرر شد اسکلت باقیمانده از طبقه آخر تخریب شود، تخریب این اسکلت از زمان بازدید بازرسان آغاز شده اما به کندی صورت می گیرد که این موضوع اعتراض میراث فرهنگی استان را در پی داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان اظهار داشت: بازرسان یونسکو در بازدید از اقدامات انجام شده رضایت خود را اعلام کردند و اعلام نظر خود را به ارائه گزارش در اجلاس کامبوج موکول کردند.

وی گفت: گزارش کاملی از تخریب برج جهان نما و اسکلت باقیمانده طبقه آخر به سازمان مرکزی ارسال شده و توسط معاونت میراث فرهنگی در اجلاس کامبوج ارائه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها