به مناسبت هفته دولت صورت گرفت؛

افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری مهدیشهر

شهردار مهدیشهر از تقسیم‌بندی این شهر به هشت محله و تعیین مسئول برای آنها در راستای احصا و تسریع در پیگیری مشکلات محله‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۵۱۰۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، علیرضا شربت‌دار اظهار کرد: محله بندی و محله محوری یکی از اولویت‌های مدیریت شهری جدید مهدیشهر بود که خوشبختانه با بررسی‌های کارشناسانه در مرحله اول توانستیم مهدیشهر را به هشت محله تقسیم بندی کنیم و برای هر محله مسئولی مشخص شد تا مشکلات آن محله را پیگیری و به کمک شهرداری آنها را احصا کند.

وی در خصوص هدف تعیین مسئول برای محله‌ها و نواحی در طرح محله بندی شهر، افزود: نخستین هدف از این حرکت، ارتباط مستقیم شهرداری به واسطه رابط و مسئول هر محله با شهروندان و شنیدن مشکلات آنان و پیگیری در جهت رفع مشکلات است.

شهردار مهدیشهر تصریح کرد: در محلات مختلف شهر پایگاه‌های محلی، مساجد و شوراهای محله وجود دارد که مسئول آن محله موظف است با رصد مشکلات و انتقال آن به مجموعه شهرداری در جهت رفع آن فعال باشد.

وی ادامه داد: اگر در محله‌ای رابط و یا مسئول نباشد، این امکان وجود دارد که شهروندی به دلیل مشغله و درگیری‌های روزمره و فرصت نداشتن برای رفع مشکلات و بیان درخواست خود نتواند به محل شهرداری مراجعه کند و مجموعه شهرداری نیز از وجود مشکلات و درخواست‌های شهروندان در آن محله مطلع نشود، بنابراین خدمات خوب و رضایت بخشی توسط شهرداری به آن محله ارائه نمی‌شود و به همین دلیل برای انجام خدمات اولیه شهری مانند نظافت شهر، رفع مشکلات محله و رسیدگی به درخواست شهروندان وجود مسئول محله در محلات مختلف شهر ضروری است که این موضوع یکی از اولویت‌های تعیین مسئول برای محله‌های شهر است.

شهردار مهدیشهر هدف دوم از اجرای این برنامه را لحاظ کردن خواسته‌های شهروندان در بودجه نویسی برای شهر عنوان کرد و گفت: قطعاً بودجه‌ای که برای اداره شهر نوشته می‌شود، باید نیازهای مختلف شهروندان در آن لحاظ شده باشد تا شهرداری بتواند با برنامه ریزی کارشناسی شده و دقیق، خواسته‌ها و مشکلات شهروندان را احصا کند و برای برطرف کردن آن بودجه کافی در نظر بگیرد؛ به عنوان مثال شهروندان یک محله نیاز دارند که در قسمتی از محل، بوستان محله‌ای احداث شود یا مکانی برای احداث زمین ورزشی در نظر گرفته شود؛ بنابراین هدف از محله محوری این است که نیازها و مشکلات شهروندان به درستی جمع آوری شود و مدیران شهرداری با احصای مشکلات و نیازها بتواند در سال‌های آینده بودجه نویسی و بودجه ریزی مناسب‌تری داشته باشد.

وی با ابراز امیدواری در خصوص برنامه‌ریزی مطلوب برای بودجه‌ریزی شهرداری مطابق با نیاز و درخواست شهروندان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، تصریح کرد: این حرکت باعث جلوگیری از هدر رفت بودجه و انجام اقدامات شهرداری در هر محل مطابق نیاز و درخواست شهروندان خواهد شد.

شربت‌دار سومین هدف از محله محوری و تعیین مسئول برای هر محله را ایجاد نشاط و پویایی برای شهروندان عنوان کرد و ادامه داد: قطعاً اگر مسئول هر محله و ناحیه‌ای، شنونده خواسته شهروندان آن محله باشد و به کمک شورای محله نسبت به رسیدگی آن خواسته‌ها اقدام کند، شهروندان آن محله نیز پای کار می‌مانند و نسبت به پویایی و نشاط شهر و محله خود تلاش خواهند کرد که این موضوع اتفاقات خوبی را در بحث نشاط شهروندی و اجتماعی رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر طی نشستی، حکم مسئولان هر محله به آنها اعطا خواهد شد و مسئولان محله به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهند کرد، افزود: در مساجد محل با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، رابطین نیز معرفی می‌شوند و گروه‌هایی در بستر فضای مجازی برای هر محلات ایجاد خواهد شد که شهروندان آن محل و مسئول و رابط مربوطه در آن گروه عضو هستند و پیگیر مشکلات خواهند بود.

شهردار مهدیشهر اظهار امیدواری کرد: مسئولان و رابطین هر محله بتوانند اهداف مهم این طرح را با پیگیری جدی عملیاتی کنند زیرا ارائه خدمات آنان به شهروندان و عملکرد هر مسئول ارزیابی خواهد شد و امتیاز دهی در ارتقای آنها برای گام‌های بعدی به لحاظ اداری و رضایت شهروندان از عملکرد هر مسئول تأثیرگذار خواهد بود و در نهایت آیتم‌های تشویقی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها