700 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر اصفهان فرسوده است

خطر فرو نشست زمین در‌اصفهان

استفاده مجدد از پساب استاندارد تصفیه‌خانه‌ها، به عنوان راهکاری پایدار برای مقابله با کم‌آبی، از طرح های مهم آبفای استان اصفهان است.
کد خبر: ۱۳۴۳۵۰۳

به گزارش جام جم انلاین اصفهان ؛ح سین عروجی گفت: هم اکنون تصفیه خانه فاضلاب شمال با 200 هزار متر مربع  بیشترین مساحت فضای سبز را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب تصفیه خانه فاضلاب شاهین شهر با 190 هزار متر مربع، تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر با 180 هزار متر مربع، تصفیه خانه فاضلاب جنوب با 150 هزار متر مربع، تصفیه خانه فاضلاب شرق و تصفیه خانه فاضلاب بهارستان هر کدام با 50 هزار متر مربع و تصفیه خانه فاضلاب سپاهان شهر با 20 هزار متر مربع قرار دارند.

وی با بیان این که در ایام سخت کم‌آبی و خشکسالی سعی شد تا با غرس درختان سازگار با خشکسالی و بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری، فضای سبز تصفیه خانه ها کمترین آسیب را ببیند .

وی گفت: درختان کاج، توت زینتی کاکوزا، سرو نقره‌ای، زیتون میراکل، اکالیپتوس، سرو بادبزنی، زبان گنجشکی، سرو خزنده و سرو شیرازی از جمله درختان کاشته شده در فضای سبز تصفیه خانه های فاضلاب تحت پوشش است که بیشترین سازگاری با پساب را درختان زیتون و کاکوزا دارند.

وی در عین حال اظهار کرد: اگر پساب مورد نیاز تامین شود امکان توسعه فضای سبز تصفیه خانه های فاضلاب تا 500 هزار متر مربع دیگر نیز وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها