ما در عصر فناوری اطلاعات زندگی می‌کنیم و بدیهی است که به تجهیزات پیشرفته‌ای برای ذخیره و نگهداری داده‌ها نیاز داشته باشیم. در حال حاضر داده‌ها بخش مهمی از دارایی‌های افراد و سازمان‌ها را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۴۲۸۴۵
راهنمای خرید سرور hp از آوا فناوری ماندگار
 
کاربرد سرور زمانی مشخص می‌شود که اهمیت ذخیره داده‌ها و دسترسی ساده به آن‌ها را درک کنیم. با مطالعه این مقاله با سرور و کاربردهای آن آشنا خواهید شد و با انتخاب یک سرور مناسب می‌توانید قدرت زیرساخت IT خود را افزایش دهید.
 


سرور چیست؟


سرور یکی از پایه‌های اساسی زیرساخت IT تمام سازمان‌ها و شبکه‌ها هستند و باید به اندازه نیاز آن سازمان یا شبکه قدرتمند باشند. سرور سیستمی است که اطلاعات مختلف روی آن ذخیره می‌شود. سایر کامپیوترهای سازمان یا شبکه محلی به صورت وایرلس یا با سیم به سرور متصل می‌شوند. این کامپیوترها به عنوان مشترک یا client شناخته می‌شوند و زمانی که به داده‌ای نیاز داشته باشند، به سرور درخواست ارسال می‌کنند یا به عبارت دیگر فایل مورد نظر خود را فراخوانی می‌کنند. سرور بعد از بررسی درخواست سیستم کلاینت، فایل مورد نظر را در اختیار آن قرار می‌دهد.

هر کامپیوتری می‌تواند یک سرور باشد؛ اما چیزی که به عنوان سخت افزار سرور می‌شناسیم، سیستم‌های بزرگ و قدرتمندی هستند که می‌توانند پردازش اطلاعات یک شبکه محلی یا حتی شبکه‌ای گسترده‌تر بین چند نقطه مختلف را مدیریت کنند.
 


کاربرد سرور در زیرساخت‌های IT


کاربرد سرورها به حدی گسترده است که اگر هرکدام از ما کارهایی که در طول یک روز انجام می‌دهیم را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که بیش از آنچه فکر می‌کنیم، با سرورها سر و کار داریم. میزان کاربرد سرور برای یک کسب و کار ارتباط مستقیم با فرایندهای سازمانی و اندازه سازمان دارد. هرچه مجموعه‌ای بزرگ‌تر باشد، اطلاعات و پروسه‌های بیشتری برای ذخیره‌سازی و پردازش دارد و در نتیجه به سرورهای قوی‌تر با کاربردهای بیشتر نیاز خواهد داشت.

در ادامه چند مثال از کاربرد سرور برای کسب و کارهای کوچک و متوسط را ارائه داده‌ایم:

·         ذخیره فایل‌ها

·         دسترسی از راه دور به شبکه شرکت با استفاده از قابلیت‌هایی چون شبکه خصوصی مجازی

·         کمک به فرایندهای دیجیتال مارکتینگ کسب و کار

·         اجرای نرم‌افزارهای کاربردی مانند اپلیکیشن‌های مدیریت مشتریان، حسابداری و منابع انسانی

·         عدم نیاز به ذخیره تمام فایل‌های سنگین و پرحجم در تمام سیستم‌های سازمان یا رایانه‌های شخصی کارمندان
·         پشتیبانی از اطلاعات و تأمین امنیت آن‌ها

·        عدم نیاز به کامپیوترهای شخصی خیلی پیشرفته (اپلیکیشن‌ها و فایل‌ها روی سرور ذخیره شده است و رایانه‌های شخصی تنها باید آن‌ها را فراخوانی کنند و نیاز به ذخیره‌سازی چیزی ندارند).

این کاربردها در سازمان‌های بزرگ هم وجود دارند؛ اما آن‌ها علاوه بر این موارد به قابلیت‌های دیگری چون انتقال اطلاعات بین سیستم‌های کارمندان مختلف، مدیریت فرایندهای تولید و توزیع محصول و... هم نیاز دارند.

در واقع می‌توانیم بگوییم سرورها پشتیبان تمام فرایندهایی هستند که در بخش IT‌ یک سازمان یا شبکه اجرا می‌شود.
 


چرا سازمان شما به یک سرور قدرتمند نیاز دارد؟


به طور کلی بخش IT یکی از تخصصی‌ترین قسمت‌های سازمان است که معمولا مدیران با آن آشنایی ندارند و یک متخصص در این زمینه برای سازمان خود استخدام می‌کنند. زمانی که متخصص کاربرد سرور را برای مدیر توضیح می‌دهد و از او می‌خواهد یک سیستم قدرتمند و متناسب با نیاز سازمان خریداری کند، یک تله بزرگ پیش روی مدیر ایجاد می‌شود و ممکن است او را گرفتار کند.

سرورها انواع مختلفی دارند و انتخاب بین آن‌ها تنها از عهده افراد متخصص بر می‌آید. اما برخی از مدیران به صحبت‌های مسئول IT درباره اهمیت و کاربرد سرور توجهی نمی‌کنند. بنابراین سروری می‌خرند که هزینه کم‌تری داشته باشد و اهمیتی نمی‌دهند که شاید این سیستم کیفیت بالایی ندارد و پاسخگوی نیاز کسب و کار آن‌ها نیست.

 

راهنمای خرید سرور hp از آوا فناوری ماندگار

آیا واقعا باید هزینه زیادی برای خرید سرور صرف کرد؟


سرورها انواع مختلفی دارند؛ بنابراین سازمان‌ها باید با توجه به نیاز و کاربرد سرور، سیستم مناسب را خریداری کنند. خرید یک سرور خیلی پیشرفته با هزینه زیاد برای کسب و کاری که به تازگی راه‌اندازی شده، منطقی نیست و تنها باعث صرف بودجه در محلی غیرضروری می‌شود. چنین کسب و کاری می‌تواند در ابتدا کار خود را با سیستم‌های ساده‌تر شروع کند و همزمان با رشد کسب و کارش، سرورها را نیز ارتقا دهد.

دریافت راهنمایی از مشاورین متخصص در این حوزه به شما کمک می‌کند بهترین سرور برای سازمان خود را انتخاب کنید. انتخاب سرور مناسب یعنی سیستمی که نه هزینه زیادی داشته باشد و نه قدرت آن به حدی کم باشد که نتواند نیاز سازمان شما را تأمین کند.
 


بهترین نوع سرور برای شرکت شما


اکنون می‌دانید که باید سروری متناسب با نیاز شرکت خود تهیه کنید. اما این کافی نیست. کاربرد سرور برندهای مختلف با هم متفاوت است. خرید از برندی که شهرت کافی ندارد و امتحان خود را پس نداده است، یک ریسک بزرگ به شمار می‌رود. اما خرید از یک برند معتبر، باعث آسایش خاطر شما از کیفیت و طول عمر بالای محصول خواهد شد. همچنین مطمئن هستید که کاربرد سرور با آنچه انتظار دارید، مطابقت دارد.

موضوع دیگری که در کنار کاربرد سرور اهمیت دارد، امنیت آن است. بخشی از امنیت توسط متخصص IT تأمین می‌شود؛ نصب فایروال، کنترل دسترسی به سرور و تدوین رمزهای امنیتی از جمله اقداماتی است که می‌توان برای تأمین امنیت انجام داد. اما سرورهای سخت‌افزاری علاوه بر آسیب‌هایی چون ویروس و حملات سایبری، در معرض آسیب‌های فیزیکی نیز قرار دارند. این بخش از تأمین امنیت بر عهده شرکت تولید کننده سیستم است؛ به همین دلیل زمانی که از یک برند معتبر خرید می‌کنید، نسبت به کیفیت قطعات به کار رفته در معماری سرور هم اطمینان خواهید داشت.


راهنمای خرید سرور hp از آوا فناوری ماندگار
بهترین برند سرور سخت‌افزاری


برند HP یکی از معتبرترین شرکت‌ها در زمینه تولید انواع تجهیزات تکنولوژی است. بسیاری از تجهیزات تولید شده توسط این برند در ایران مورد استفاده قرار گرفته‌اند و امتحان خود را پس داده‌اند. به همین دلیل است که اعتبار و کیفیت این برند در میان تمام متخصصین و کارشناسان حوزه IT شناخته شده است.

سرورهای HP نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با توجه به قسمت قبل متوجه شده‌اید که برند تا چه اندازه می‌تواند در کیفیت و کاربرد سرور تأثیر داشته باشد. سیستم‌های HP توسط شرکت‌های مختلف ایرانی مورد استفاده قرار گرفته و رضایت حداکثری آن‌ها را به دنبال داشته‌اند.

کیفیت قطعات، عملکرد مطلوب و تنوع محصولات از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باعث شده افراد حرفه‌ای تنها برند HP را به مراجعین خود معرفی کنند. البته اصالت محصول نیز اهمیت بسیاری دارد؛ نمونه‌های فیک سرورهای HP هم در بازار موجود هستند و به هیچ وجه کیفیت محصولات اورجینال را ندارند. به همین دلیل لازم است مجموعه معتبری برای قیمت و خرید سرور HP انتخاب کنید تا از اصالت آن اطمینان داشته باشید.

سرور hp جزو بهترین سرورهای موجود در دنیا هستند که بنا به دلایل متعددی توانسته اند در مقایسه با سرورهای برندهای دیگر مانند انواع سرور dell سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.
.

 

راهنمای خرید سرور hp از آوا فناوری ماندگار
کلام آخر


اهمیتی ندارد یک کسب و کار کوچک را مدیریت می‌کنید یا برای یک سازمان بزرگ به سرور سخت‌افزاری نیاز دارید. برند HP محصولی متناسب با نیاز شما دارد. مجموعه آوا فناوری ماندگار نماینده رسمی برند HP و عرضه کننده سیستم‌های اورجینال این برند است. علاوه بر آن، کارشناسان آوا فناوری آماده ارائه خدمات مشاوره درباره کاربرد سرور برای انواع سازمان‌ها هستند.

ما به شما کمک می‌کنیم بهترین سرور را برای سازمان خود انتخاب کنید و آن را با بهترین کیفیت و قیمت روز بازار بخرید. برای دریافت خدمات مشاوره، استعلام قیمت سرور HP و کسب اطلاعات درباره کاربرد سرور HP و انواع آن‌ها، از سایت آوا فناوری ماندگار (avafanavari.com) بازدید نمایید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها