یک متخصص درمان ناباروری می‌گوید بسیاری از درمان‌های شناخته‌شده ناباروری امروزه به‌ندرت به‌ کار گرفته شود

تحول درمان ناباروری در گذر زمان

نتایج یک مطالعه نشان می دهد پسران چاق که وزن خود را کاهش می دهند از مشکلات باروری در بزرگسالی جلوگیری می کنند.
کد خبر: ۱۳۳۹۶۷۲

به گزارش جام جم آنلاین، به گفته محققان، حتی کاهش وزن کوتاه مدت ممکن است تغییرات مرتبط با وزن را در عملکرد باروری تا حدی معکوس کند.

چاقی در دوران کودکی می‌تواند تأثیرات جدی بر سلامت بزرگسالان از جمله خطر سرطان، بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ داشته باشد. چاقی همچنین با مشکلات باروری در مردان و زنان ارتباط دارد.

برای این مطالعه، دکتر «سولن ررات»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آنژه فرانسه، در این باره می‌گوید: «یافته های ما نشان می‌دهد که چگونه یک برنامه کاهش وزن ۱۲ هفته‌ای در ۳۴ پسر ۱۰ تا ۱۸ ساله بر شاخص‌های سلامت باروری و متابولیسم تأثیر می‌گذارد.»

به گفته محققان، پسران در طول سه ماه وزن خود را کاهش دادند و سطح انسولین شأن بهبود یافته و سطح تستوسترون افزایش یافت. همچنین نشانه‌هایی وجود داشت که نشان می‌داد سلول‌های لیدیگ در اندام جنسی که در اثر چاقی تغییر کرده بودند، معکوس شده اند. سلول‌های لیدیگ شاخص باروری هستند.

به گفته ررات، «این یافته‌ها بر ضرورت در نظر گرفتن چاقی کودکان به عنوان عاملی در مسائل باروری در آینده تأکید می‌کند. ما قویاً توصیه می‌کنیم که مدیریت زودرس چاقی در دوران کودکی برای رفع این اختلالات و جلوگیری از مشکلات باروری در آینده و همچنین کاهش خطرات دیگر ضروری است.»

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها