سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان اعلام کرد:

عبور کرمان از پیک پنجم کرونا

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت:خوشبختانه استان کرمان از پیک پنجم کرونا عبور کرده و اپیدمی در استان محدود شده است.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت:خوشبختانه استان کرمان از پیک پنجم کرونا عبور کرده و اپیدمی در استان محدود شده است.
کد خبر: ۱۳۳۹۱۹۲
عبور کرمان از پیک پنجم کرونابه گزارش جام جم آنلاین کرمان؛مهدی شفیعی،افزود:شیب سیر نزولی پیک کنونی نیز نسبت به دوره‌های قبل تندتر است و این مسئله ناشی از اطلاع‌رسانی‌های دقیق،آگاهی‌رسانی و مراقبت‌های مردمی و انجام واکسیناسیون است.

شفیعی خاطرنشان کرد:تاکنون 2 میلیون و 200 هزار دوز واکسن وارد استان شده که یک میلیون و 187 هزار نفر واکسیناسیون را شروع کرده‌اند که 560 هزار و 200 نفر آنها دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان با بیان اینکه جمعیت هدف بالای 18سال،60 درصد از جمعیت کشور و استان را شامل می‌شوند،گفت:استان کرمان 2 میلیون و 100 هزار نفر جمعیت بالای 18 سال دارد که حدود 56 درصد آنها نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌ و تا آبان ماه به پوشش 60 رصدی خواهیم رسید.

وی افزود:واکسیناسیون جمعیت زیر ۱۸ سال استان نیز در دستور کار قرار دارد و از سامانه برای متولدان ۱۳۸۵و قبل از آن باز شده است و به دنبال این هستیم که تا پایان مهرماه واکسیناسیون دانش آموزان مورد هدف انجام دهیم.

شفیعی،عنوان کرد:متاسفانه هنوز تعدادی از معلمان و اولیا برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند که این دغدغه‌ای برای ماست. 

وی از افزایش ساعات و مراکز واکسیناسیون در استان خبر دادو اظهار کرد:واکسیناسیون اتباع خارجی از یک ماه قبل در استان آغاز شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت:با واکسینه شدن 70 درصد جمعیت هدف،زنجیره انتقال‌های بزرگ بیماری متوقف می‌شود،اما الزاما به معنای عدم ابتلای افراد به بیماری در جامعه نیست،بلکه افرادی واکسن را دریافت نکرده‌اند در معرض خطر هستند و کانون‌های کوچک بیماری مجدد شکل می‌گیرد.

وی تاکید کرد:در کنار انجام واکسیناسیون باید مراقبت‌ها نیز همچنان ادامه داشته باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها