عبور کرمان از پیک پنجم کرونا
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان اعلام کرد:

عبور کرمان از پیک پنجم کرونا

استاندار کرمان:

پیک پنجم کرونا در کرمان به خوبی مدیریت شد

استاندار کرمان گفت:پیک پنجم کرونا بسیار خطرناک بود،اما با تلاش دانشگاه‌های علوم پزشکی و دستگاه‌‌های عضو ستاد به خوبی مدیریت شد.
کد خبر: ۱۳۳۴۴۵۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمان،علی زینی وند،در نود و ششمین جلسه ستاد پیشگیری از کرونا ویروس استان کرمان عنوان کرد:پیک پنجم کرونا در استان هم طولانی شده و هم موارد بستری نسبت به دوره گذشته بالا بود،اما با تدابیر و مراقبت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی میزان آسیب نسبت به دیگر استان‌ها مدیریت شد.

وی با تقدیر از همه دستگاه‌ها انتظامی،نظامی، راهداری،هلال احمر، فرمانداران و غیره در اجرای مصوبات ستاد کرونا گفت:وضعیت در حال بهبود اما شکننده است و باید مراقبت‌ها ادامه یابد وظرفیت سازی جدید صورت گیرد.

استاندار کرمان افزود:اگر ظرفیت‌سازی‌های جدید در کنار امکانات و تجهیزات نبود،میزان مرگ و میر استان بسیار بالاتر می‌رفت.

وی همچنین از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواست تا در خصوص بازگشایی مدارس،پیشنهادات خود را به وزارتخانه ارائه دهند که به اقتضای مناطق مختلف استان تصمیم‌گیری شود.

زینی‌وند،گستره واکسیناسیون در استان را قابل قبول دانست و گفت:مراکز واکسیناسیون حتی به صورت خودرویی باید اضافه شوند. 

استاندار کرمان به دوره انتقالی دولت و وزرا نیز اشاره داشت و گفت:کار دستگاه‌ها نباید دچار اخلال شود‌؛ تقاضاهای متعددی از فرمانداران برای بازنشستگی و جابجایی داده‌اند که غیر طبیعی هم نیست،اما اینکه به این بهانه کار مردم و دستگاه‌ها به ویژه در دو حوزه کرونا و بازار مختل شود به هیچ‌وجه پذیرفته نیست.

زینی‌وند،خطاب به مدیران و فرمانداران اظهار داشت:تا زمانی که جانشین انتخاب نشده و در جایگاه قرار نگرفته بایدبه کار ادامه دهید.

 محمدصادق بصیری،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه به کاهش وضعیت ابتلای بیماری در استان اشاره کرد و با بیان اینکه 10 شهرستان کرمان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده‌اند،گفت:در حال حاضر 10شهرستان ارزوئیه، بافت،بردسیر،بم،زرند،جیرفت،کرمان،کوهبنان،شهربابک و منوجان قر مز و 13 شهرستان در وضعیت نارنجی گرفتند.

وی همچنین از موافقت ستاد ملی کرونا با کلیات واردات واکسن از سوی بخش خصوصی و تفویض اختیارات به استانداران جهت تصمیمات اقتضائی خبر داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها