نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، قرص‌های ارزان قیمت استاتین علاوه بر کاهش کلسترول ممکن است به درمان کولیت اولسروز نیز کمک کند.
کد خبر: ۱۳۳۸۳۴۵

به گزارش جام جم آنلاین، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، قرص‌های ارزان قیمت استاتین علاو بره کاهش کلسترول ممکن است به درمان کولیت اولسروز نیز کمک کند.

کولیت زخمی یا کولیت اولسروز فرمی از بیماری التهابی روده است که روده‌ها به خصوص روده بزرگ شامل پس‌روده و راست‌روده را درگیر می‌کند و نوعی پس‌روده‌آماس (کولیت) است.

علت اصلی و دقیق این بیماری مشخص نیست اما به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از عوامل میکروبی، ژنتیکی، ایمنی و عوامل مرتبط با سبک زندگی (نظیر رژیم غذایی) در بروز آن نقش داشته باشد. همچنین به نظر می‌رسد استرس و زندگی در محیط شهری باعث تشدید این بیماری می‌شود.

مطالعات صورت گرفته توسط محققان دانشگاه استنفورد بیانگر آن است، مصرف قرص استاتنی علائم این بیماری را کاهش می‌دهد و نیاز مبتلایان به جراحی را به احتمال زیاد به نصف می‌رساند.

دقیقاً مشخص نیست که چرا استاتین وضعیت بیماران مبتلا به کولیت زخمی را بهبود بخشیده است، اما اعتقاد بر این است که این قرص‌ها دارای مزایای ضد التهابی هستند.

کولیت زمانی ایجاد می‌شود که روده بزرگ و راست روده ملتهب و زخمی می‌شوند. این شایع ترین نوع بیماری روده است.

از هر ۴۰۰ نفر در انگلیس یک نفر مبتلا به این بیماری است که تقریباً مشابه با ایالات متحده است. حدود یک سوم بیماران در نهایت نیاز به جراحی دارند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها