سفیر ایران در شورای حقوق بشر:

ترور سردار سلیمانی تروریسم دولتی است

نماینده ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد خواستار پیگرد آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به علت اعمال تحریم های غیرقانونی واشنگتن بر کشورهای هدف شد.
کد خبر: ۱۳۳۷۹۱۸

به گزارش جام جم آنلاین، اسماعیل بقایی هامانه، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان مل متحد و دیگر سازمان های بین امللی در آستانه برگزاری چهل و هشتمین نشست شورای حقوق بشر با اشاره به گزارش ویژه در باره تاثیر منفی اجرای اقدامات یک جانبه اجباری بر رعایت حقوق بشر، گفت: زمان پیگرد ایالات متحده به عنوان مقصر اصلی و برخی کشورهای اروپایی به علت اعمال تحریم های غیرقانونی بر کشورهای هدف، فرارسیده است.

وی افزود: تحریم ها معمولا به همراه بسته ای از تحریف ها و دروغ های آشکار شامل به اصطلاح معافیت ها و استثناء های انساندوستانه، به همگان عرضه می شوند که اصلا وجود خارجی ندارد. حتی اوضاع اضطراری جهان یعنی همه گیری کووید ۱۹ نه تنها نتوانست ایالات متحده را به نشان دادن انسانیت وادار کند، بلکه گستره و لایه های تحریم های یکجانبه واشنگتن در ۲ سال گذشته تشدید هم شده به گونه ای که حتی (تامین و خرید) واکسن های کووید ۱۹ یا سازوکار کوواکس را از تاثیرهای منفی و آسیب زای این تحریم ها، استثناء نکرده است.

به گفته سفیر کشورمان در ژنو، تحریم های یک جانبه (واشنگتن) اقدامات نادرستی هستند که برای کشورهای اجراکننده آنها به عنوان شریک جرم، مسئولیت بین المللی در پی دارند. این اقدامات به علت تاثیرهای آسیب زای عمدی و همگانی بر شهروندان بی گناه با قرار دادن آنها تحت دشواری های شدید اقتصادی که معادل گرسنگی و قحطی است، جنایت علیه بشریت شمرده می شوند. پیگرد باید بخشی از هر برنامه ای برای مهار تاثیرهای منفی تحریم ها بر رعایت حقوق بشر باشد.

بقایی هامانه ضمن قدردانی از گزارش فراگیر و هشدار دهنده گزارشگر ویژه در باره اقدامات یکجانبه اجباری (UCM)، مفهوم، انواع و شرایط و حمایت از ماموریت انساندوستانه او، افزود: ما موافق نیاز به رویکردی منسجم برای برخورد فراگیر با جنبه های گوناگون تحریم های یکجانبه ایالات متحده و تاثیرهای منفی آنها شامل غیرقانونی بودن اعمال قوانین محلی به صورت فراسرزمینی و بین المللی و همچنین پیامدهای حقوق بشری و انسانی آنها هستیم.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها