عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی:

گیاه پروانش خاصیت ضد سرطانی دارد

آیا شما هم از کسانی هستید که قبل از خروج از خانه حتما به دستشویی می‌روند؟ یا وقتی بیرون از منزل هستند از رفتن به دستشویی خودداری می‌کنند؟ به گفته متخصصان ارولوژی، چنین عادت‌هایی به مثانه آسیب می‌رسانند. برای مثال، عادت رفتن به دستشویی با مثانه نیمه‌خالی می‌تواند شما را ترغیب کند که بیشتر به دستشویی بروید یا حتی باعث کوچک‌تر شدن مثانه شود.
کد خبر: ۱۳۳۶۲۸۸

مثانه یک فرد بالغ می‌تواند حدود 400 تا 500 میلی‌لیتر مایع با حجمی حدود سه لیوان را در خود نگه دارد. عادت به تخلیه مثانه نیمه‌خالی می‌تواند تمایل زودرس برای ادرارکردن را در فرد به یک عادت تبدیل کند.

دکتر استیون ای.کاپلان، مدیر بخش بیماری‌ های ارولوژیک خوش‌خیم از تیم سلامت «ماونت ساینای» در این باره می‌گوید: افراد با این کار باعث حساس‌ شدن مثانه به حجم کمتر ادرار می‌شوند. به گفته دکتر کاپلان در برخی موارد، این افزایش حساسیت مثانه حتی می‌تواند خواب فرد را مختل کرده و شب‌ها او را از خواب بیدار کند.

در مورد کسانی که دچار بی‌ اختیاری ادرار یا کاهش کنترل ادرار هستند، رفتن به دستشویی قبل از پر شدن حجم مثانه شاید ایده خوبی باشد اما به خاطر داشته‌باشید این فقط یک راه‌حل موقتی است و این افراد قطعا باید به پزشک خود مراجعه کنند و تمرین‌ها و سایر رویکردهای لازم را برای حل مشکل به کار بگیرند.

تعداد دفعات دفع ادرار از فردی به فرد دیگر متفاوت و معمولا بین شش تا هشت مرتبه در روز است. مارسلینو ریورا، استادیار ارولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا توصیه می‌کند افراد در این زمینه به صدای بدنشان گوش کنند.

اما این بدان معنا نیست که از رفتن به دستشویی خودداری شود؛ زیرا به تعویق انداختن تخلیه ادرار به همان اندازه بلکه بیشتر، برای مثانه مضر است. از آنجا که مثانه عمدتا از ماهیچه تشکیل شده است، نگه داشتن ادرار منجر به کشش بیش از حد و آسیب به آن می‌شود.

نگه‌داشتن ادرار به نوبه خود می‌تواند کنترل ادرار را دشوارتر کند و در نهایت حتی منجر به مشکلات ادراری شود.

ماندن طولانی‌مدت ادرار در مثانه همچنین خطر عفونت مجاری ادراری، به‌ویژه در زنان را افزایش می‌دهد.

نکته اصلی این است که به نیاز مثانه خود توجه کنید؛ یک برنامه ثابت داشته‌باشید و سعی نکنید کاری بیشتر از آنچه بدنتان از شما می‌خواهد انجام دهید.

یاسمین مشرف - دانش

منبع: ba-bamail.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها