قیمت ارز‌های دیجیتالی در هفتم شهریور؛

نوسان ارز‌های دیجیتالی؛ بیت کوین ۴۸ هزار دلار شد

بانک مرکزی کوبا در اقدامی تاریخی اعلام کرد که از این پس رمزارزهایی نظیر بیت‌کوین را به رسمیت می‌شناسد و بر بازار و معاملات آنها نظارت خواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۳۴۵۶۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، بانک مرکزی کوبا در اقدامی تاریخی اعلام کرد که از این پس رمزارز‌هایی نظیر بیت‌کوین را به رسمیت می‌شناسد و بر بازار و معاملات آن‌ها نظارت خواهد داشت.

در بخشنامه ۲۱۵ که دیروز در روزنامه دولتی آفیشال گازته منتشر شد آمده است که بانک مرکزی کوبا قوانین جدیدی برای نحوه معامله رمزارز‌ها وضع خواهد کرد. بانک‌ها و مؤسسات مالی تجاری‌ای که خدمات مربوط به رمزارز‌ها را ارائه می‌کنند برای ادامه فعالیت‌های خود نیازمند مجوزی از سوی بانک مرکزی می‌باشند.

تحریم‌های آمریکا بر ضد دولت کمونیست کوبا اقتصاد این کشور را منزوی کرده است. تصمیم کوبا برای پذیرش رمزارز‌ها که بر خلاف دلار تحت حاکمیت مرکزی نیستند می‌تواند به این کشور در دور زدن رژیم تحریمی آمریکا کمک کند.

بواز سوبرادو، تحلیل‌گر لندنی رمزارزها، که سال‌ها در کوبا بازار این ارز‌ها را مورد مطالعه قرار داده است می‌گوید: اینکه کوبا رمزارز‌ها را پذیرفته است اتفاقی تاریخی می‌باشد.

بخش بزرگی از مردم کوبا در شرایط پاندمی و با وجود مسدود بودن دسترسی به اقتصاد‌های جهان به سوی استفاده از رمزارز‌ها رو آورده‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها