معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در حالی وارد سنگاپور شد که هدف غیرمستقیم او آغاز راه کم کردن نفوذ چین بر این کشور کوچک آسیایی است.
کد خبر: ۱۳۳۳۴۳۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز ، کامالا هریس ، معاون رئیس جمهور ایالات متحده ، روز دوشنبه در اولین روز کاری سفر خود به آسیای جنوب شرقی با رهبران بلندپایه در سنگاپور دیدار کرد و برای مقابله با تهدیدات سایبری  و همه گیری کووید19 صحبت هایی داشت. این منطقه (سنگاپور) به عنوان اولویت های اصلی رئیس جمهور آمریکا مطرح شده است.

هریس در سفری با هدف تقویت روابط با شرکای منطقه در چارچوب تلاش های واشنگتن برای مقابله با نفوذ فزاینده اقتصادی و امنیتی چین ، با لی هسین لونگ ، نخست وزیر سنگاپور و حلیمه یعقوب این کشور رئیس جمهور ملاقات کرد.

جزئیات این نشست توسط مقامات ارشد دولت ایالات متحده به اشتراک گذاشته شد و انتظار می رود که هریس اواخر روز دوشنبه یک نشست خبری با لی برگزار کند. وی همچنین به پایگاه دریایی چانگی دیدن می رود و از کشتی رزمی «یو اس اس تولسا» دیدن خواهد کرد. سنگاپور متحد پیمان ایالات متحده نیست اما همچنان یکی از قوی ترین شرکای امنیتی آمریکا در منطقه با روابط تجاری عمیق است. با این حال این کشور همچنین می خواهد روابط خود را با آمریکا و چین با عدم طرفداری حفظ کند.

این کشور میزبان بزرگترین بندر در جنوب شرقی آسیا است و از ادامه ناوبری رایگان در این منطقه حمایت می کند ، جایی که حضور چین به طور فزاینده ای در حال افزایش است.

به گفته مقامات ارشد دولت آمریکا که پیش از این نشست صحبت کردند  دو کشور همچنان متعهد به مقابله با "چالش های امنیتی مشترک" در منطقه هستند.

گفته می شود که سنگاپور به هر حال از بین چین و آمریکا یکی را انتخاب نخواهد کرد.

ایالات متحده و سنگاپور روز دوشنبه به توافقات امنیتی دست یافتند که بر حضور آمریکا در منطقه از طریق اعزام چرخشی هواپیماهای P-8 آمریکا و کشتی های جنگی ساحلی به سنگاپور تأکید می کند.

این اطلاعات از سوی کاخ سفید منتشر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها