وزیر دفاع آمریکا گفت: کشورش از گفتگو با کره شمالی استقبال می کند اما همزمان متمرکز بر تعهدش به کمک به دفاع از کره جنوبی است. او تاکید کرد که واشنگتن به دنبال رویارویی با پکن نیست.
کد خبر: ۱۳۲۸۸۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جریان سخنرانی در یک اجلاس در سنگاپور گفت: تا جایی که مساله به کره شمالی مربوط می شود ما از گفتگو استقبال می کند. ما همچنین متمرکز بر تعهدمان، مسئولیتمان به کمک به دفاع از جمهوری کره (کره جنوبی) نیز باقی می مانیم.

آستین گفت، واشنگتن آمادگی خود برای پایبندی به تعهداتش را دارای اهمیت فراوان می داند.

وی افزود: اما بار دیگر ما همچنان موافق گفتگو (با کره شمالی) هستیم.

آستین تاکید کرد: رقابت ذاتی بین ایالات متحده و چین از وضعیت نظامی و اقتصادی آنها ناشی می‌شود. واشنگتن به دنبال رویارویی با پکن نیست ، اما آماده جلوگیری از هرگونه درگیری است. ما لزوما [با چین] رقابت می کنیم زیرا ما دو قدرت بزرگ اقتصادی هستیم، هر دو دارای قدرت نظامی چشمگیر هستیم اما به دنبال درگیری با چین نیستیم.

به گفته رئیس پنتاگون ، رقابت آمریکا با چین چند وجهی است و شامل نظامی ، اقتصادی ، علمی و فناوری است.

آستین گفت: یک رقابت وجود خواهد داشت زیرا ما دو کشور بزرگ با اقتصاد فوق العاده بزرگ هستیم.

از زمان نشست رهبران آمریکا و کره شمالی در فوریه ۲۰۱۹ در هانوی، گفتگوی میان دو کشور و همینطور گفتگوی بین دو کره در بن بست قرار داشته است. مذاکرات بیشتر مربوط به خلع سلاح هسته ای در اکتبر ۲۰۱۹ در سوئد هم نتوانست بن بست را بشکند.

سفر آستین به سنگاپور که تا فردا چهارشنبه طول می کشد بخشی از یک تور سفرهای او به منطقه جنوب شرق آسیا است.

او در جریان این سفر به دیدار وزیر دفاع سنگاپور رفت تا با او در خصوص روابط دفاعی و همکاری در حوزه هایی نظیر دفاع سایبری و ارتباطات استراتژیک به بحث بپردازد. او در ادامه این سفرش به ویتنام و فیلیپین خواهد رفت.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها