مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان اعلام کرد:

پیش بینی تولید بیش از ۷۰۰ تن زیتون از باغات جنوب کرمان

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان تاکیدکرد:

ضرورت ضدعفونی خاک بستر گلخانه به روش آفتاب‌دهی تابستانه

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان بر ضرورت آفتابدهی بستر کاشت گلخانه ها به عنوان روشی غیر شیمیایی و زیست محیطی و کم هزینه جهت کنترل علف های هرز و آفات و بیماریهای گیاهی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۲۶۵۹۷
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛امیرامیرشکاری،با اشاره به اهمیت آفتاب دهی بستر گلخانه ها در فصل تابستان عنوان کرد:به منظور جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی وعدم کاربرد سموم شیمیایی در کنترل علف های هرز،آفات و بیماریهای گیاهی و کاهش هزینه ها ، در فصل تابستان بستر گلخانه ها آفتاب دهی می شود.

وی آفتاب دهی بستر کاشت گلخانه ها را روشی غیر شیمیایی و زیست محیطی و کم هزینه جهت کنترل علف های هرز و آفات و بیماریهای گیاهی دانست و در خصوص نحوه آفتابدهی بستر کاشت گلخانه ها افزود:در فصل تابستان پس از جمع آوری ضایعات گیاهی از سطح گلخانه،عملیات آبیاری تا عمق ۵۰ سانتی متری انجام و بعد از گاورشدن خاک عملیات شخم ،تیلر و لولر و سپس کرت بندی سطح گلخانه صورت می گیرد.

 وی افزود: در ادامه کود دامی پوسیده به مقدار۴۰ تن در هکتار و کود اوره به میزان ۳۰۰ کیلو در هکتار با خاک بستر گلخانه ها مخلوط و سپس با یک لایه پلاستیک شفاف که هیچگونه منفذی نداشته باشد روی کرت های ایجاد شده پوشانده می شود.

وی اضافه کرد:در این مرحله در زیر پوشش نایلون یک نوبت دیگر عملیات آبیاری انجام و ابتدا و انتهای پلاستیک با خاک پوشانده می شودو پس از ۲ تا ۲/۵ ماه پلاستیک ها را از سطح بستر گلخانه خارج و عملیات تیلر زنی و ایجاد جوی پشته و آماده سازی جهت کاشت گیاهان مورد نظر در گلخانه انجام می شود. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها