مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد

رگبار ‌پراکنده و وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور

کارشناس هواشناسی کشاورزی در خصوص طغیان کنه تارتن در باغات میوه هسته دار مناطق مرکزی و رگبار و وزش باد شدید در مناطق جنوب شرق و شمال شرق کشور هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۲۶۰۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود حقیقت، مدیرکل مرکزپایش سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: طی چند روز آینده در نوار شمالی و جنوب شرق کشور رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. در سایر مناطق کشور پدیده خاصی نداریم.

وی با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی کشور به دامداران و کشاورزان توصیه‌هایی کرد و افزود: دامداران در شمال غرب کشور، استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، خراسان‌ها و جنوب شرق کشور ، کرمان، هرمزگان، سیستان وبلوچستان و جنوب فارس طی چند روز آینده برای چرای دام به ارتفاعات نروند و به حاشیه رودخانه‌ ها نزدیک نشوند.

حقیقت ادامه داد: با توجه به ماندگاری هوای گرم طی روز‌های آینده پسته کاران در مناطق مرکزی شمال شرق و شرق کشور فضای باغ را با آب پاشی خنک کنند و با توجه به شدت تابش خورشید در مناطق مرکزی و جنوبی کشور زنبورداران از سایه بان در زنبورستان‌ها استفاده کنند تا این تابش مانع فعالیت زنبور‌ها نشود.

این مقام مسئول با اشاره به طغیان کنه تارتن درختان دانه دار و هسته دار در اغلب مناطق کشور به خصوص مناطق مرکزی، گفت: با توجه به گرمای هوا، کنه تارتن در حال طغیان است باغداران در صورت مشاهده، پایش و در ساعات خنک روز سم پاشی کنند.

مدیر کل مرکز پایش هواشناسی کشور در پایان اظهار کرد: با توجه به ماندگاری هوای گرم در راسته خلیج فارس هوادهی استخر‌های پرورش میگو در زمان عصر و شب و غذادهی نیز در شب هنگام و در نقاط عمیق استخر انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها